Tout Va Bien (1972)

Alternatieve titel: All's Well

Frankrijk / Italië

geregisseerd door Jean-Luc Godard en Jean-Pierre Gorin
met Yves Montand, Jane Fonda en Vittorio Caprioli

Suzanne is een Amerikaanse verslaggeefster die in Parijs woont. Haar echtgenoot is een filmmaker die vroeger Nouvelle-Vague-films regisseerde maar zich nu alleen nog maar reclameboodschappen verzorgt. Terwijl ze een worstenfabriek bezoeken breekt daar plotseling een staking uit, waarbij de werknemers Maoistische leuzen roepen en de directeur in zijn kantoor opsluiten.

avatar van stephan73
Wordt in Februari door Criterion uitgebracht.

avatar van Mochizuki Rokuro
Tout Va Bien draait vrijdag 17 januari om 19.30u in het kader van "18+ Politiek, Erotiek, Film! Veertig Jaar Vrije Circuit" in Natlab / Plaza Futura in Eindhoven. Openingsfilm, met inleiding.

Verder te zien: L'Empire des Sens, La Salamandre, L'Anné Dernière à Marienbad, Venus in Fur en Il Caso Mattei (!).