Rendez-vous (1985)

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door André Téchiné
met Juliette Binoche, Jean-Louis Trintignant en Lambert Wilson

Nina (Juliette Binoche) van het platteland is naar Parijs gegaan om carrière te maken aan het toneel. Drie mannen maken grote indruk op haar, maar geen van drieën accepteren ze dat ze er meerdere geliefden op na houdt, wat haar voor een moeilijke keuze stelt.

avatar van Chuck Taylor
Was hier laatst aan begonnen op Hulu, een jonge Binoche is altijd genieten. Maar zo te zien was het niets Koen?

avatar van Koenr
Kon er weinig mee, enkel de moeite waard voor de nog vrij jonge Binoche inderdaad (die bovendien meerdere malen uit de kleren gaat). Nogal vermoeiende personages, onlogische keuzes en een boel overbodige en rommelige zijlijntjes. Vooral in het laatste half uur wil de film veel te veel, terwijl een beetje meer focus de film nog wel had kunnen redden.

Een coming-of-age film over een driehoeksverhouding, die met stijl geregisseerd werd en waarin goed geacteerd werd (opmerkelijk want de personages krijgen weinig diepgang), maar het verhaal was onsamenhangend en bovendien ongeloofwaardig; het leek nergens heen te gaan. Juliette Binoche was regelmatig bloot te zien maar erotiek is toch een ander vakgebied.

Vroege Binoche film, waarin zij zich meer dan eens helemaal bloot geeft. Anders dan je zou verwachten bij een film, die zowel voor Juliette Binoche als ook voor regisseur André Téchiné de grote doorbraak in hun carrière markeerde, is het een weinig boeiende film die te pas en te onpas allerlei oninteressante zijpaden bewandelt. Ondanks de korte speelduur toch nog best een lange zit.