Teresa (1951)

1 stem

geregisseerd door Fred Zinnemann
met Pier Angeli, Rod Steiger en John Ericson

Kort voor het einde van WO II leert de Amerikaanse soldaat Philip Quas de mooie Italiaanse Teresa kennen. Ze worden verliefd en zodra Philip ontslagen wordt uit het militair hospitaal; waar hij na een gevecht is opgenomen vanwege een angstneurose; trouwen ze. Al snel ontstaan echter de eerste barstjes in hun huwelijksgeluk. Philip worstelt nog steeds met de vreselijke ervaringen die hij heeft opgedaan aan het front en Teresa heeft zwaar te kampen met Philips moeder; een dominante vrouw die het niet kan verkroppen dat haar zoon een andere liefde kent.