Sole Survivor (2000)

Alternatieve titel: Dean Koontz's Sole Survivor

Canada
Thriller
163 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Mikael Salomon
met Billy Zane, Rachel Victoria en Gloria Reuben

Tijdens een bezoek aan het graf van zijn vrouw en dochter ontmoet Joe een geheimzinnige vrouw. Zij vertelt dat zij als enige wel het vliegtuigongeluk heeft overleefd waarbij velen, waaronder Joe's gezin, zijn omgekomen. Omdat Joe de ware toedracht van het ongeluk wil weten, gaat hij op zoek naar meer overlevenden. Hij ontdekt een bizar en gevaarlijk militair project waarbij kinderen met speciale gaven worden "gekweekt". Er moet een einde komen aan deze gruwelijke experimenten en daarbij heeft Joe de hulp nodig van de geheimzinnige vrouw. Maar, bestaat zij wel echt?

avatar van fabbyke
ik heb het in twee delen gezien, het eerste deel ging nog er zat veel actie in en ik heb me goed vermaakt maar dan in het tweede deel wordt het verhaal echt slecht het word ineens allemaal sience-fiction echt kut 1.5*

Ondanks het niet al te grote cijfer wilde ik deze toch graag zien omdat ik het boek van Dean Koontz erg goed vond. Alles ingestel, vergeet ik de videorecorder op timer te zetten

grrr

Mijn vraag dus; heeft iemand deze film afgelopen week opgenomen? Misschien kunnen we wat regelen?

kwam hij 3 weken geleden ook al :O , maar je kan hem nu ook kijken

avatar van Nitra
hij is zkr wel goed,
ik verwachtte niet dat het een SiFi was,
totaal onverwachtte film, vooral die (fbi)gast van Scrubbs, so cool, hij fluit weer zoals hij in scrubs doet.

Het verhaal is erg ongeloofwaardig en zit vol gaten. het meisje dat mensen kan helen kan blijkbaar niet dat schrammetje op haar eigen gezicht helen. Rose staat aan de 'good side', maar dat is ook discutabel aangezien ze kinderen 'kweekt' en opsluit in een lab, zo zijn er nog legio voorbeelden.
Billy Zane kan de film niet echt dragen en een aantal scenes zijn veel te lang uitgerekt.
Pluspunt is de badguy rol van John C. McGinley, hij leeft zich lekker uit en maakt de film nog net de moeite waard.

Nu niet gemist

RDS
Leno schreef:
Het verhaal is erg ongeloofwaardig en zit vol gaten

helemaal mee eens

avatar van Colombo
Deze film wordt helemaal op de kop door andere dingen naar voren te halen maar het is wel een 3tje waard

avatar van Ace Hanlon
Deze film wordt "ongeloofwaardig" genoemd.
Zoals ik al eerde heb opgemerkt, als je geloofwaardige films wilt zien, moet je naar Discovery Channel of National Geographic kijken.
Bij Dean Koontz kun je nu eenmaal paranormale gebeutenissen verwachten, dit moet je gewoon over je heen laten komen zonder er al te diep over na te denken.

Al met al vind ik 4* op zijn plaats

avatar van king16
Jammer dat de omschrijving van de film hier zoveel weggeeft.. ik vond het juist leuk om deze film in zijn geheel te zien en daarbij kwam je dus nog voor verrassingen te staan die je nu al hier kunt lezen

ohja... 3,5 want ik heb me wel een avond lang vermaakt

Jammer van de tweede helft. Normaal gesproken maak ik me niet zo druk om het "ongeloofwaardige" van een film, daar is 't immers een film voor maar in dit geval vond ik 't echt afbreuk doen aan de film.
Het eerste deel is spannend en je ziet een redelijk realistische speurtocht naar de werkelijke reden dat een vliegtuig neerstortte. Dan verandert de aanvankelijk geloofwaardige film in een erg absurd SF-verhaal.

Ik geloof dat deze film 1 van de betere films zijn van Billy Zane. Ik had een tijd geleden deze film gehuurd en heb me helemaal niet verveelt of in slaap gevallen tijdens het kijken. Al met al toch een puik van een film.

3,5***

In het begin is het een hele goede film vind ik.
Maar later met die 21-21 word het een echte science-fiction film
Het einde heeft voor mij de film verpest zonde want met dit begin had het stukken beter kunnen worden.

kArIzMa_TuRk
duurde lang maar moeite waard om hem een keer te kijken.. het is 1 goeie Zane film, beter kon niet.. een 3½*

avatar van dulcinea
Als je weet dat het een verhaal van Dean Koontz is dan weet je dat het geen geloofwaardige film zal worden, misschien hadden ze er beter sci-fi/thriller bijgezet, ik vond het in alle geval geloofwaardig genoeg voor sci fi en zeker geen slechte film. Billy Zane is overtuigend en het verhaal blijft best boeiend tot het einde

Ik heb de film 'sole survivor' een keer of 2 gezien op tv en ik vind het een aardig goeie film
Ik zoek deze film al een hele tijd op dvd, maar helaas kan ik die niet vinden.
Kan iemand mij aan deze film helpen op dvd?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.....Alvast bedankt

Groetjes LaBoShe