Raï (1995)

Frankrijk

geregisseerd door Thomas Gilou
met Samy Naceri, Tabatha Cash en Mustapha Benstiti

Djamel en Nordine, twee broers, wonen samen met hun vrienden in een armoedige buitenwijk van Parijs. Werkloosheid, drugs en afrekeningen tussen rivaliserende bendes zijn er aan de orde van de dag. Terwijl Nordine meer en meer wegzinkt in de criminaliteit, werkt Djamel in een zwembad om aan de leegte van dit bestaan te ontsnappen.

avatar van Le Edzel
Wie kan mij aan deze film helpen?
Ik denk niemand....

avatar van yeyo
Op amazon.fr is hij beschikbaar, maar zonder ondertitels natuurlijk.

Tabatha Cash? .

kappeuter (moderator)
Ik dacht al, waar ken ik die naam van.

avatar van Le Edzel
Hmm zonder ondertitels wordt het toch lastig, daar mijn Frans niet bepaald sterk is.

avatar van yeyo
Ja en het is bovendien van die straattaal, nog moeilijker om te verstaan dus. Maar ik ga 'm binnenkort toch maar is bestellen, net als Comme un Aimant en Ma 6-T va Crack-er.