Return of the Secaucus Seven (1979)

Alternatieve titel: Return of the Secaucus 7

Drama / Komedie

geregisseerd door John Sayles
met Bruce MacDonald, Maggie Renzi en Adam LeFevre

De Secaucus 7 is een groepje vrienden dat ooit werd gearresteerd toen ze op weg waren naar een vredesbetoging. Tien jaar na die gebeurtenis, besluiten de zeven om elkaar nog eens op te zoeken, en stuk voor stuk vertellen ze hoe het hen de afgelopen tien jaar is vergaan.

Massa's weinig of niets verhullende dialogen en scènes die dan nog weinig proportioneel zijn ( de basketgame bvb).
Gebrek aan diepgang om dit als een goede film aan te voelen.

Aarzelend, low budget debuut van regisseur John Sayles, die nadien een paar heel aardige films heeft gemaakt. Fragmentarische film waarin geëngageerde vrienden herinneringen ophalen aan het verleden en excuses zoeken voor hun huidige status, terwijl een enkeling hardop durft te dromen over zijn toekomst. Veel praatwerk dus. Inspiratiebron voor Kasdan’s succesvolle The Big Chill (1983).