The Glow (2002)

Drama / Thriller

geregisseerd door Craig R. Baxley
met Dean Cain, Hal Linden en Portia de Rossi

Een beetje leuke woonruimte in New York is niet te betalen. En als je dan toch een hip appartement krijgt aangeboden voor weinig geld, dan moet er iets aan de hand zijn. Matt en Jackie, net getrouwd, staan daar echter niet bij stil en kunnen nauwelijks wachten om de woning te betrekken. Al snel bemoeien de buren zich met de gezondheid van Jackie en wel op een hele vervelende manier.

Ne heel goeie tv-film! Opt laatste krijgt hij zelfs horror trekjes (afgehakte hoofden die nog stuiptrekkingen tonen in vuilniszakken) Een goed verhaal, geen al te selchte acteerprestaties! .. minder goed is de te lange aanloop naar de ontknoping, werkt even wat slaapverwekkend en het einde gaat ook te snel .. een 3 op 5

MWX
ik vond deze film echt tenenkromend slecht

joyce.b
hoe kan een afgehakt hoofd een stuiptrekking tonen in een vuiniszak?

en hoe kan je dat zien...als dat hoofd in die vuiniszak zit.....lijkt me best spannend overigens.. ..ik denk dat ik maar ga kijken....en oooh...het is trouwens ook weer tijd voor m`n tenenkroom-gymnastiek....komt dat even mooi uit!!

no hard feelings )

Film begon redelijk, maar het werd steeds minder, vooral het eind, erg voorspelbaar, dat het verhaal zich herhaalt.

avatar van mikey
Vitale oudjes leren een jong stelletje de basisprincipes van een gezond leven. Deze film had nog wel de quote van de dag. Oma tegen jonge meid: 'You cant get away you little witch. The house is sealed up as tight as your tiny ass.' Of zoiets dan. 1*

Thrillerfanaat
Vond hem best wel spannend. Maar 2 dingen snap ik niet echt: Wat was nou het echte motief voor het doden(toch niet omdat ze het vertikten om te joggen??) en waar was die rooie vriendin gebleven die buiten zou wachten?

avatar van mikey
Die rooie vriendin heb ik ook gemist. Waarschijnlijk was ze snel even ontvoerd. geen idee. Waarom die oudjes zo moordlustig waren heeft te maken met de titel van deze film. Het ging ze namelijk om de Glow. Dat moet een substantie zijn dat lijkt op een afslankcoctailtje die je uit de lichamen van hele gezonde jonge mensen filtert. Als je dat drinkt dan blijf je in leven tot je 180e verjaardag. Daarom wilde die oudjes ook dat die yuppen bleven joggen en roken was al helemaal not done. echt interessant vond ik hem niet vandaar dat ik niet alles even goed gevolgd had en daarom ook niet alles begreep.

Thrillerfanaat
Ja er zitten wel wat vage dingen idd, maar in tegenstelling tot jou score vond ik de spanning best wel goed. Maar goed zo zien we maar weer dat smaken verschillen en dat is eigenlijk maar goed ook.

avatar van mikey
Ik kan niet zo goed tegen de standaard-formule die ze hadden toegepast.Maar toegeven: ik vond die oma wel redelijk eng.

Geen slechte film, maar de opbouw duurde te lang en de climax ging in turbo vaart voorbij. Begin van de film deed me denken aan Rosemary's Baby.

moet ik hem kijken of niet?....

avatar van xangadix
Ach, voor die Euro die hij me gekost heeft...

avatar van 606
geen onaardige film apart verhaal met enge oudjes

3 sterren

avatar van Famous Person
Ja de oudjes waren zeer eng.

avatar van nightbreed
Leuk tussendoortje.
Ik had een B-film kwaliteit verwacht qua geluid en beeld maar het beeld is erg goed, zelfs in 16:9 en het geluid is ook prima, net zo goed als een gemiddelde A-film.
Het acteerwerk is niet slecht maar niemand zal verbaasd zijn dat de acteurs geen oscar hebben gewonnen voor deze film.
Het verhaal is goed maar er zitten een paar dingetjes in het script waarvan je denkt: 'Yeah right', maar dat is gelukkig pas helemaal aan het einde.
In feite is dit een soort van langgerekte 'Twilight Zone' of 'Tales of the Crypt' aflevering.
Ik zou deze film op IMDb een 6,5 hebben gegeven en hier is dat altijd weer een dilemma, geef ik een 3 of een 3,5.
Ik geef een 3,5 omdat ik er niet veel van had verwacht en om de goede beeld- en geluidskwaliteit.

Cijfer: 3,5

avatar van AmazingPP
Duidelijk een "Rosemary's Baby"-rip-off en nog niet zo'n beroerde ook. Er wordt redelijk tot goed in geacteerd en de film is best leuk voor op een relaxte zaterdagavond of een regenachtige zondagmiddag. Ik heb er in ieder geval met plezier naar gekeken. Voor een televisiefilm geheel niet slecht. 3 *

avatar van Vascago
Goede spannende thriller met vrij goed acteerwerk. Beiden had ik totaal niet verwacht, maar heb best genoten tijdens het kijken. Alleen het einde vond ik wat minder.

avatar van Kr!kke
Betere film dan ik had verwacht. Goed geacteerd en het verhaal was ook wel oké.

Prima film is dit, had ik helemaal niet verwacht.
Goede cast, prima geacteerd en een uitstekend verhaal.
Als je hem ooit in handen krijgt, kijken maar.. loont de moeite

avatar van bjerik76
een enorme meevaller.
Ik had de dvd geleend, en de dvd cover is walgelijk slecht, het leek wel een enorm ouderwetse jaren 60 cover.

De leeftijdskeuring 16 begrijp ik ook niet echt, zo onwijs eng/spannend is hij niet, en het enigste bloed wat je ziet zijn een paar druppels op de koplamp van een auto.

de cast is wel goed, de oudjes zijn creepy, en het is ( en blijft) allemaal een mysterie.
De film komt ouder over dan hij werkelijk is.

ieder geval de moeite om s naar te kijken.