A Colder Kind of Death (2001)

Alternatieve titels: Criminal Instinct: A Colder Kind of Death | Manipulation

Canada
Drama / Misdaad

geregisseerd door Brad Turner
met Wendy Crewson, Victor Garber en Teri Garr

Joanna Kilbourn was vroeger rechercheur, maar geeft nu les aan de universiteit. Daarnaast is ze gerechtsanaliste voor een plaatselijk televisiestation. Ze verliet de politie na de nooit opgeloste moord op haar echtgenoot, procureur-generaal Ian Kilbourn. Nu, zes jaar later, wordt ze herinnerd aan die pijnlijke episode uit haar leven wanneer een man wordt opgepakt die wordt beschuldigd van de moord: Kevin Tarpley. Die ontkent echter elke betrokkenheid. Haar huidige vriend, inspecteur Philip Millard, wordt kort daarop van de zaak gehaald en er zit voor Joanna niets anders op dan zelf op zoek te gaan naar de moordenaar van haar man.