• 8.613.615 stemmen

Alternatieve titel: Sebastian - When Everybody Knows

Oorsprong: Noorwegen / Zweden

Geregisseerd door: Svend Wam

Met onder meer: Hampus Björck, Nicolai Cleve Broch en Ewa Fröling

IMDb beoordeling: 5,4 (583)

Oorspronkelijke taal: Zweeds

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot När Alla Vet

De 16-jarige Sebastian trekt veel op met een groepje vrienden. Hij heeft een tijdje verkering gehad met Lisbeth, maar komt erachter dat hij eigenlijk verliefd is op zijn klasgenoot Ulf. Thuis heeft hij het niet slecht, maar hij wil toch niets tegen zijn ouders vertellen. Als zijn ouders een avond weg zijn nodigt Sebastian Ulf bij hem thuis uit.

imageimage

avatar van Peter

Peter

Ik heb 24 uur geslapen na het zien van deze belachelijke film. 1 punt voor het plaatje...

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Mooie coming out film, maar daarmee is eigenlijk ook alles gezegd. Hij is goed voor jonge homo's die nog in de kast zitten, maar ik had de hele tijd het gevoel dat er iets miste aan deze film. En nee, ik denk niet aan een seks scene.

avatar van Querelle

Querelle

saai

avatar van Leviwosc

Leviwosc

Fijn dat je die mening zo goed hebt onderbouwd! Daar hebben anderen echt iets aan...

avatar van wfiret

wfiret

Een aardige film wat comming-out betreft, behoorlijk realistisch. De reactie van de ouders begreep ik niet echt, dat was wel erg wisselend (lachen, huilen, begripvol en trots). Moest wel oppassen dat ik soms niet in slaap viel.

Een goede film om te draaien tijdens lessen op school.

avatar van AnyaH

AnyaH

Een lieve rustige film over comming-of-age van een tiener die worstelt met zijn seksuele identiteit. Sebastian heeft verkering gehad met Lisbeth, maar is stiekem verliefd op zijn vriend Ulf, terwijl deze verkering met Linda heeft. Ze hebben veel plezier samen en Sebastian voelt steeds meer de drang om zijn gevoelens te tonen. Zijn ouders reageren een beetje maf, maar niet afwijzend. Uiteindelijk leert Sebastian zichzelf accepteren, mede doordat Lisbeth het raadt en hem erop wijst dat er veel meer zijn zoals hij: de dokter in het ziekenhuis, de keeper van het voetbalteam en misschien wel 20-30 anderen op zijn school. Er gebeurt niet zoveel bijzonders, maar het is wel een feelgoodmovie!