Hanover Street (1979)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Peter Hyams
met Harrison Ford, Lesley-Anne Down en Christopher Plummer

Na gestationeerd te zijn in Engeland, ontmoet piloot Halloran de reeds getrouwde zuster Sellinger. Er ontstaat een hartstochtelijke relatie, die in gevaar komt wanneer Halloran wordt ingehuurd door Sellingers echtgenoot.

avatar van Embie
Aardige film, met nog een jonge Harrison Ford , soms wel iets te dramatisch...

Traag, saai, simpel en oninteressant oorlogsdrama met een sloom liefdesverhaaltje dat bovendien ongeloofwaardig overkomt en te lang duurt. Harrison Ford oogt nog jong, fris en monter en de geschoten plaatsjes zien er mooi uit, maar je raakt als kijker nauwelijks betrokken bij de personges. Hopeloos tragisch, in meerdere opzichten, dat wel.