Suddenly (1954)

Thriller / Misdaad

geregisseerd door Lewis Allen
met Frank Sinatra, Nancy Gates en Sterling Hayden

De rust van een klein stadje, Suddenly, wordt slechts opgeschrikt door de tevergeefse liefde van sheriff Tod Shaw voor Ellen Benson. Ellen Benson is een pacifiste die het dragen en gebruik van wapens verafschuwt. Maar geweld dringt haar huis binnen als de President van Amerika een doorreis door het stadje maakt, en een licht psychopathische huurmoordenaar John Baron deze situatie ideaal vindt om de president in een hinderlaag te lokken.

Een redelijk goed verhaal, met uitstekende acteerprestaties van Frank Sinatra, 4*

avatar van RemyBl
Leuke oude thriller. Absoluut verouderd, ook qua spanning, maar entertainend. Ik kende Sinatra alleen als zanger tot dat ik The Manchurian Candidate zag, welke ik fantastisch vond en dan vooral Sinatra. In deze film is hij ok als psychopaat ( I got a Silver Medal...). Sterling Hayden is altijd cool en enorm, zeker vergeleken met de kleine Frank.

3 *

avatar van speedy23
Zeer goede misdaadthriller. Frank Sinatra doet het zeer goed als gangster terwijl ook Sterling Hayden geloofwaardig overkomt als lokale politieagent.
De rol van Sinatra zou ook perfect geweest zijn voor mannen als Edward G. Robinson en Spencer Tracy.
De Britse regisseur Lewis Allen zou echter niet bij de 'cinema' blijven maar overschakelen naar televisie waar hij schitterend werk deed in reeksen zoals o.a. Bonanza... 4*

avatar van boerenpummel
Toch een beetje tegenvallend. Kon me maar nooit echt boeien deze film. Ik irriteerde me ook een beetje aan Hayden die ik in andere films vaak erg goed vind.

avatar van Floris22
Frank Sinatra is erg fantastisch, helaas ergerde ik me aan een aantal personages. De sherrif toont me nog net iets te veel lef, waardoor het behoorlijk ongeloofwaardig word. En het einde is lichtelijk teleurstellend, maar de prestaties van Sintra maken veel goed. 3.5*

avatar van Dogie_Hogan
Er is ook een KLEUREN -poster.

avatar van Goodfella_90
Minder mooi. Bovendien past de huidige poster beter bij de film mijns inziens.

avatar van The One Ring
Ik vind de reacties hier mild en dan druk ik het nog zacht uit. Want dit is nou echt zo'n film die vanaf de eerste minuut uitstraalt dat het heel slecht gaat worden. En dat gebeurt ook. Op IMDB las ik dat de film in 4 weken opgenomen is, maar het voelt aan alsof ze er 4 dagen voor gebruikt hebben.

Het grootste probleem is het acteerwerk: veel slechter dan dit vind je het bijna niet. De acteurs spreken hun teksten mechanisch uit en met een blik in de ogen alsof ze keihard bezig zijn met zich te herrinneren wat de volgende zin ook al weer was. Een politieagent die een korte bijrol heeft stopt zelfs geregeld met praten om nog even na te denken wat hij nu weer moet zeggen. Het werkt allemaal onbedoeld op de lachspieren. Sterling Hayden (gewoonlijk prima te pruimen) en Frank Sinatra stijgen hier flink bovenuit, maar zijn nog ondermaats.

Het verhaalte loopt ook niet lekker en bevat teveel onwaarschijnlijkheden ( wat voor een professionele huurmoordenaar staat zijn gegijzelden toe om een elektrische kabel te verbinden aan een ijzeren tafel waarop het moordwapen ligt en waar een oude man ook nog eens op zeer opzichtige wijze water opgooit? ) Sommige dialogen zijn ongeloofelijk slecht geschreven en het uiterlijk van de film is vaak gewoon lelijk en er wordt zelfs slordig gemonteerd. Dat ik het zag op een goedkope tweederangs dvd waar geen enkele restauratie aan te pas gekomen is hielp ook niet echt.

Toegegeven: het laatste kwartier werd het nog wel interessant. Het uur daarvoor echter heeft totaal geen afwisseling en verveelt voornamelijk. De film had kortom wel wat meer suddenly afgelopen mogen zijn.

avatar van 606
Mijn eerste ervaring met Mr sinatra.
En beviel me erg goed met voldoende spanning en leuke rollen.

3,5 ster

avatar van Dogie_Hogan
25 sept. a.s. op Blu-ray.

avatar van Mac Hammer Fan
De vredelievende weduwe Ellen Benson, die een hekel heeft aan wapens sinds haar man sneuvelde in de oorlog, woont met haar zoontje en haar schoonvader in de buurt van het station van het stadje Suddenly. Op een dag wordt aangekondigd dat de president van de VS er op bezoek komt. Uitgerekend bij haar komen drie gangsters binnen, die plannen hebben om vanuit haar huis de president neer te schieten.
Frank Sinatra steelt de show als de cynische en laffe huurmoordenaar. Ook de rest van de cast acteert met veel overtuiging. Deze thriller, waar de karakters goed getypeerd worden, is eerder kort maar dank zij Allen’s strakke regie best spannend. De film is uit op Blu-Ray in de States. Er zijn zelfs twee releases: HD Cinema Classics (fullscreen) en Image Entertainment (widescreen).

avatar van hkoster
vind er weinig spanning inzitten maar is wel onderhoudend. Verdiend beter.

Een redelijk spannende, vlot vertelde en solide misdaadthriller over een gewelddadige gebeurtenis, die het rustige leventje van een middenklasse gezin verstoorde en die hun levens voor altijd zou veranderen. Het verhaal speelde zich af tijdens één enkele middag.
Lee Harvey Oswald (als hij het werkelijk gedaan heeft) zou later in de voetsporen treden van de hoofdpersoon: de psychopathische huurmoordenaar John Baron.

avatar van missl
Redelijke misdaadfilm over een man die een aanslag wil plegen op de president. Acteerprestaties zijn niet top. Verhaal is oké.