Nick Fury: Agent of Shield (1998)

Alternatieve titel: Nick Fury: Agent of S.H.I.E.L.D.

Actie / Fantasy
120 minuten / 90 minuten (DVD)

geregisseerd door Rod Hardy
met David Hasselhoff, Lisa Rinna en Sandra Hess

Kolonel Nick Fury is na het einde van de Koude Oorlog vrijwillig in ballingschap gegaan in het onherbergzame Ykongebied. Hij heeft genoeg van zijn werk als geheim agent bij S.H.I.E.L.D. en beschouwt zijn opdracht als voltooid nadat hij aartsvijand baron Wolfgang Von Strucker van misdaadorganisatie Hydra heeft uitgeschakeld. Vijf jaar later blijkt Hydra echter nog steeds actief te zijn. De bende staat nu onder leiding van de wrede Viper Von Strucker, Wolfgangs dochter. Zij is erin geslaagd een dodelijk virus te creëren en dreigt ermee Amerika te vernietigen. S.H.I.E.L.D. doet opnieuw een beroep op Nick Fury.

avatar van Locutus
Leuke komedie was dit

avatar van krabat
hahaha, wat een ontzettend foute mongool is die Hasselhohf toch.

hasselhoff is über !

über slecht ja. Moet je alleen die poster al zien. Het belachelijke verhaal en nog z'n Melrose Place trutje erbij maken de malaise compleet.

avatar van bennie jolink
tsja maar als je 1,5 uur kan lachen is dat toch ook wat waard...de bovenstaande poster (?) lijkt trouwen wel goed op de comic voorkant

avatar van gemaster
David is de man! Alleen al dat ooglapje is toch 5 sterren waard?

avatar van bennie jolink
de grote H. kan met aardse MM-sterren nooit genoeg gewaardeerd worden.

Briljant slecht dit, hahaha ik heb me rot gelachen!!
Hemeltje wat fout!!

Haha wat een hele slechte lachwekkende actiefilm. 0,5 * is eigenlijk nog te veel.

precies, voor dit soort films zou je minpunten moeten kunnen geven!!!
Maar omdat het in zn ongelovelijke slechtheid af en toe nog erg grappig is gewoon maar 0.5

avatar van as
as
Dan heb ik nog leuk nieuws:

Bruce Willis is being tipped to play Nick Fury Agent of Shield in the film adaptation of the comic says SFX Magazine & Moviehole.

The eye-patched adorned, cigar-chompin Marvel comic character is the director of an international espionage organization called S.H.I.E.L.D, who are constantly going up against rogues like the wicked Hydra. Samuel L. Jackson was rumoured to be up for the lead last year.

Much like "The Punisher" with Dolph Lundgren, 'Fury' first hit the screen in the 90's as a lacklustre David Hasselhoff video vehicle. This new version will hit 2007/2008.

Bron: dark horizons

der Hasselhoff raus, Willis rein

avatar van Quentin
Hopen dat dan niet dezelfde kwaliteitsverhouding van de Punisher wordt aangehouden; dat de nieuwe slechter is dan de oude

avatar van as
as
Goh, dat David goyer dit werkje nog heeft geschreven. De goede man moest het blijkbaar nog leren. Hij schreef o.a de laatste Batman en de binnenkort uit te komen Ghostrider.

Hasselhoff op z'n Plisskin's? Krijg bijna zin om te kijken vanavond...

Kon het niet laten, maar zoals verwacht viel ie toch een beetje tegen. Rina is een lekker wijf, maar acteren kan ze voor geen meter; net als Hasselhoff trouwens, die zich compleet belachelijk maakt door continue met quasi-stoere one-liners te smijten.
Ziet er verder natuurlijk niet uit. Video rommel.

Grappig overigens dat David Goyer dit schreef. Leuk dat ie in het zelfde jaar iets beter zijn best deed bij Blade...

Mr_White
Stiekem nog best vermakelijk, zolang je onthoudt dat het een tv-film is. Hasselhoff doet het nog niet eens zo slecht, met name het sigaren knauwen gaat hem goed af. Het plot mag dan compleet achterlijk zijn (in plaats van in te grijpen, wachten ze rustig af terwijl de terroristen hun raketten goed klaarzetten en hun lanceer-programma starten), het is toch wel goed te hebben. Met name het gebruik van vele referenties naar de comic (de meeste personages komen uit de comics, net als de Life Model Decoy) haalt de film omhoog, want getrouw blijven aan de comics kwam je voor 2000 toch zelden tegen.

Pastichio Rocker
Zoek de verschillen:

Snake Plissken
Nick Fury

gotti schreef:

De enige die quasi-stoere one-liners geloofwaardig kan brengen is Snake Plissken!

avatar van tommykonijn
David Hasselhoff : ik vind er helemaal niks aan. Enkel in Click is hij nog een beetje aardig verder vind ik gewoon dat hij niet kan acteren, slecht verhaal en vooral slecht uitgevoerd, nee dit is absoluut geen film die ik ooit in mijn leven nog eens wil zien.

Mr_White schreef:

Helemaal mee eens. Ik ben dan wel geen Hasselhoff liefhebber, maar de beste man laat zien absoluut een gave held te kunnen spelen. De actie was aardig, het verhaal matig en het acteerwerk nog geeneens zo belabberd. Beetje vergelijkbaar met Streetfighter, die mijns inziens ook te vaak onterecht gebashed wordt.

avatar van the new guy
tommykonijn schreef:

Belangrijk is te vermelden dat hij zijn acteerhoogtepunt natuurlijk beleeft in The New Guy, hence the name. Maar daar moet je de hele film voor zien, dan is Hasselhoff de grap van de eeuw.

avatar van Zandadder
wat een foute cover..

3x niks deze film

Zandadder schreef:
wat een foute cover..

'from one of the writers of Batman begins'

Haha,geniaal.

avatar van Metalfist
Oh, there it is. I thought I left it in my other patch

Er zijn er volgens mij maar weinig niet-fanboys die weten dat Marvel al veel langer bezig was met verfilmingen te maken van hun comics dan rond de periode van Blade en Spider-Man. Je had natuurlijk de Hulk verfilmingen maar ook Captain America mocht er in 1944, 1979 en 1990 al aan geloven met een serial van 12 delen, twee televisie films en een direct-to-video. Deze Nick Fury: Agent of S.H.I.E.L.D. was oorspronkelijk bedoeld als pilot voor een (nooit geproduceerde) televisie serie en nu er sprake is van een nieuwe feature film over het personage schoot de film me ineens terug te binnen.

Om eerlijk te zijn, Colonel Nick Fury heb ik altijd minder interessant gevonden dan Sergeant Nick Fury. De comic lezers zullen wel weten wat ik bedoel maar vooraleer de sigaren rokende eenoog baas werd van S.H.I.E.L.D. had hij een hele carrière als groepsleider van de Howling Commando's. Dat was een reeks die zich afspeelde in Wereldoorlog II en Fury kwam daar veel beter tot zijn recht dan bij S.H.I.E.L.D. Maar deze verfilming speelt zich dus af in de S.H.I.E.L.D. periode en stelt verhaaltechnisch niet veel voor. David S. Goyer (die hierna nog onder andere de verhaallijnen voor de Blade trilogie, Batman en Ghost Rider zou schrijven) maakt er dan ook een wat tamme spionage film van die af en toe ten onder gaat aan rare acties van de personages. Zo blijven ze een minuut of 5 wachten totdat de slechteriken klaar zijn om hun raketten in orde te maken om dan pas aan te vallen. Langs de andere kant zijn er wel een aantal verwijzingen naar ofwel de comics zelf (onder andere de LDM robotten) of naar legendarische schrijvers zoals Jack Kirby, degene die Fury heeft uitgevonden (zo heeft Pierce getraind aan de S.H.I.E.L.D. Kirby academy). Hiermee is het zeker en vast nog doenbaar maar ik vermoed dat dat alleen maar van toepassing is op de fanboys.

David Hasselhoff. Wat valt er in godsnaam nog over die kerel te vertellen. Het is een typische love or hate acteur die legendarische status heeft bereikt met series als Baywatch en Knight Rider. Heb het altijd wel een kerel gevonden met een zekere zelfspot, zeker in Piranha 3DD, en dit doet hij op zich nog niet zo enorm slecht moet ik zeggen. Hij weet het personage nog vrij goed te benaderen maar het is jammer genoeg de rest van de S.H.I.E.L.D. die niet bijster interessant is. Dum-Dum Dugan wordt gewoon compleet gestript van enige karakteristiek (wordt zelfs niet met zijn bijnaam vermeld) maar Lisa Rinna is gewoon vreselijk vervelend als Val. Vond ik het Hydra aspect van de film veel beter gekozen. Toegegeven, het personage van Viper is een samenraapsel (zo zijn Viper en Andrea Von Strucker eigenlijk compleet verschillende personages) maar Sandra Hess (de beste Sonja die we ooit in Mortal Kombat hebben gezien) doet een meer dan behoorlijke job. En ze ziet er hier weer fantastisch uit natuurlijk.

Het is er aan te merken dat dit als pilot is bedoeld doordat de effecten niet goed genoeg zijn voor een feature film en het verhaal is natuurlijk bijlange na nog niet gedaan. Hasselhoff en Hess vormen een heerlijk duo maar het verhaal heeft teveel ruwe kanten en er zijn teveel plotholes om hier ten volle van te kunnen genieten. De verwijzingen maken wel wat goed maar kunnen de film niet redden.

avatar van Metalfist
Geen idee trouwens wat er nog extra zou zitten in de 120 minuten versie want de DVD duurt 90 minuten

avatar van FunkStarr
Gewoon een soort Escape From L.A. kloon, maar dan werkelijk in alle opzichten minder dan eerder genoemde. Na een kwartier afgezet omdat ik het niet meer kon aanzien. En dat kwam eigenlijk niet eens zo zeer door Hasselhoff, maar meer het algehele plaatje. Slechter worden ze nauwelijks gemaakt.