I Want to Go Home (1989)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk

geregisseerd door Alain Resnais
met Adolph Green, Gérard Depardieu en Laura Benson

Een norse cartoonist Joey (Green) aanvaardt een uitnodiging voor een tentoonstelling in Parijs omdat zijn dochter er studeert. Joey en zijn vriendin willen al snel naar huis als de cultuurshock te groot dreigt te worden. Zijn dochter Elsie (Benson) is bezig met een scriptie over Flaubert en studeert af bij een zekere professor Gauthier (Depardieu). Deze Gauthier nodigt de familie uit voor een weekend.

avatar van breedbeeld
Het enige aardige aan deze film is de kennismaking met Micheline Presle,
Maar verder is het op het actren van Depardieu em Presle na op echt alle gebied volkomen puin. Had de neiging om hem al na 11 minuten voor gezien te houden.