Panj é Asr (2003)

Alternatieve titels: A Cinq Heures de L'Après-Midi | At Five in the Afternoon | ساعت پنج عصر

Iran / Frankrijk

geregisseerd door Samira Makhmalbaf
met Agheleh Rezaie, Razi Mohebi en Abdolgani Yousefrazi

De eerste buitenlandse film, die gemaakt is in Kabul sinds de val van het Taliban-regime, portretteert een Afghaanse familie tegen de achtergrond van de spanning tussen de traditionele en moderne wereld. De film vertelt het verhaal van een jong meisje dat, na de val van het Taliban regime in Afghanistan, van de nieuwe vrijheid probeert te profiteren om zich sociaal te ontplooien.

avatar van E V
E V
3 sterren voor de prachtige beelden. Deze film is een beetje te traag om laat op de avond te kijken.

Film geeft een aardig beeld hoe het dagelijks leven in Afghanistan eruit ziet. Het is niet 1 en al verderf. Wij krijgen via de media alleen de bomexplosies te zien, maar hoe het land er nu daadwerkelijk uit ziet en hoe de mensen hun dagen door proberen te brengen weten we veel minder.