ad
  • 8.176.054 stemmen

The Making of '...And God Spoke' (1993)

Mockumentary | 82 minuten

Genre: Mockumentary

Alternatieve titel: ...And God Spoke

Geregisseerd door: Arthur Borman

Met onder meer: Michael Riley, Stephen Rappaport, Tamara Mello

IMDb beoordeling: 6,7 (875)

Over The Making of '...And God Spoke'

Met een gigantisch budget een bijbels epos verfilmen. Klinkt aantrekkelijk, maar deze twee filmmakers hielden geen rekening met de harde realiteit. Satire op de filmindustrie.

avatar van Richard1189

Richard1189

In 1997 op Vlaamse TV gezien. Wel onderhoudend maar beklijft niet. Je moet echt zin hebben in een satirische kijk op de cinewereld verpakt in documentaire-format.

avatar van yorgos.dalman

yorgos.dalman

De film wordt wel vergeleken met This is Spinal Tap. Dit is maar ten dele terecht. Zoals Richard1189 hierboven al zegt: Wel onderhoudend maar bekijft niet.

Ook herinnert deze film ons aan Living in oblivion, over de sores bij het maken van een lowbudgetfilm. Maar ook deze was uiteindelijk beter, en snediger.

Maar begrijp mij niet verkeerd, als deze film voorbij komt, gaat hem zeker een keer kijken. (Mozes die de berg afkomt met de 10 geboden en een sixpack coca-cola...)