Der Schut (1964)

West-Duitsland / Frankrijk / Italië / Joegoslavië
Avontuur

geregisseerd door Robert Siodmak
met Lex Barker, Rik Battaglia en Marie Versini

De rijke Brit Sir David Lindsay en Kara Ben Nemsi gaan op zoek naar een Franse wetenschapper die ontvoerd is door een bende genaamd Schut.

Dick2008
Voor mij was Lex Barker altijd een favoriete tarzan acteur. Dus dan wordt je wel nieuwsgierig naar zo'n film als deze, uit de Karl May-reeks. Vond het toch een behoorlijke spannende film waarin Lex Barker me niet heeft teleurgesteld en goed spel heeft geleverd.

avatar van stephan73
Nogal standaard Duitse avonturenfilm, gebaseerd op een verhaal van Karl May. Dat hij gemaakt is door Robert Siodmak, een legende in het film noir genre, maakt niet uit want je ziet zijn vakmanschap er niet aan af. Het bevat dezelfde humor en aktie als elke willekeurige Winnetou film, waar Lex Barker ook in speelt.

De film is niet slecht, maar van iemand die The Sprial Staircase, The Killers en Cry of the City op zijn naam heeft staan, verwachte ik wel meer.

Een kleine 3 sterren kan er gelukkig wel van af!