• 10.609 nieuwsartikelen

Genre: Avontuur

Oorsprong: West-Duitsland / Frankrijk / Italië / Joegoslavië

Geregisseerd door: Robert Siodmak

Met onder meer: Lex Barker, Rik Battaglia en Marie Versini

IMDb beoordeling: 5,8 (907)

Gesproken taal: Duits

Plot Der Schut

De rijke Brit Sir David Lindsay en Kara Ben Nemsi gaan op zoek naar een Franse wetenschapper die ontvoerd is door een bende genaamd Schut.

Kara Ben Nemsi

Hadschi Halef Omar

The Schut Nirwan

Sir David Lindsay

Annette Galingré

The Schut's Woman

avatar van Dk2008

Dk2008

Voor mij was Lex Barker altijd een favoriete tarzan acteur. Dus dan wordt je wel nieuwsgierig naar zo'n film als deze, uit de Karl May-reeks. Vond het toch een behoorlijke spannende film waarin Lex Barker me niet heeft teleurgesteld en goed spel heeft geleverd.

avatar van stephan73

stephan73

Nogal standaard Duitse avonturenfilm, gebaseerd op een verhaal van Karl May. Dat hij gemaakt is door Robert Siodmak, een legende in het film noir genre, maakt niet uit want je ziet zijn vakmanschap er niet aan af. Het bevat dezelfde humor en aktie als elke willekeurige Winnetou film, waar Lex Barker ook in speelt.

De film is niet slecht, maar van iemand die The Sprial Staircase, The Killers en Cry of the City op zijn naam heeft staan, verwachte ik wel meer.

Een kleine 3 sterren kan er gelukkig wel van af!

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2062 berichten

Ik heb vanmiddag Der Schut na zeker meer dan 40 jaar herzien en het blijft een leuke avonturenfilm met Rolf Wolter als Hadschi, de immer humoristische side kick van Lex Barker. Ook weer fijn is de muzikale omlijsting van componist Martin Botcher. De landschappen zijn weer heerlijk om naar te kijken. Heb mij weer prima vermaakt met Der Schut.