The Master of Ballantrae (1953)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur

geregisseerd door William Keighley
met Errol Flynn, Anthony Steel en Roger Livesey

Een Schotse aristocraat gaat vechten voor Bonnie Prince Charlie en laat de zorg voor het huis waar hij woont aan zijn broer over. Na de nederlaag bij Culloden wordt hij bijna in een val van de Engelsen gelokt. In de veronderstelling dat zijn broer hem bedrogen heeft, vlucht hij en stort zich in een leven vol avontuur.

avatar van thunderball
Deze ken ik nog niet, maar heb wel ooit de TV film van dit verhaal met Micheal York en Timothy Dalton gezien, nog voor die laatste James Bond zou worden en dat was een hele goede film.

Ik weet nog dat York, door een middel in te nemen, schijndood werd, zich dood liet verklaren en levend begraven werd, om naderhand weer opgegraven en gered te worden, maar dat loopt mis en ze komen te laat om hem te redden. Behoorlijk aangrijpend en is me altijd bij gebleven.

avatar van Lof78
zaterdag 3 dec 2011 om14:30 op de BBC2 vertoont, De film zag eruit als een dure productie en leek nog niet gereamasterd (of naar deze tijd gefilterd).... het boek verhaal werd in 90 minuten geperst, dat kon je wel erg merken aan het vlotlopend verhaallijn... waar wel happen uit leken weggenomen..... Flynn was weer Smooth aanwezig als altijd.

3 sterren (vanwegen de good old times!)