Shuang Tong (2002)

Hongkong / Taiwan
Mystery / Thriller

geregisseerd door Kuo-fu Chen
met Tony Leung Ka Fai, David Morse en Rene Liu

Nadat hij succesvol de corruptie uit zijn politie-eenheid heeft verbannen, wordt Huang beloond met overplaatsing naar Buitenlandse Zaken en krijgt een baantje waarbij hij niets hoeft te doen. Tot er een serie, op het eerste gezicht, ongerelateerde moorden worden gepleegd. De lijkschouwer ontdekt al gauw een link tussen de drie slachtoffers, als ze alle drie iets in hun hersenen hebben groeien. De lokale politie blijkt niet geschikt te zijn om deze zaak op te lossen. Daarom komt FBI-agent Kevin Huang assisteren. Ze dalen af in de Taiwanese onderwereld en stuiten op een oude cult op zoek naar het eeuwige leven.

Waar liefde is, is leven......

Aardige film, er zit niet echt spanning in, maar verhaal is goed te volgen. De moorden liet me veel denken aan SEVEN. 3 sterren.

stinissen schreef:

Waar liefde is, is leven......
Neem ik aan dat hij toch tot leven komt. Waar of niet stinnissen?

Heeft ooit zelfs in de Vlaamse bios gedraaid als ik me niet vergis.

Al bij al een mooi tussendoortje dat hier opvallend laag gewaardeerd wordt. Zeer consistente stijl en sfeer, blijft geheel boeien en weet er nog een mooi laatste half uur aan te breien.

Visueel zeer stabiel. Steeds mooi, maar nooit indrukwekkend. Enkel de CGi laat het af en toe afweten (het vuur enzo). Maar qua belichting en camerawerk zeker niks te klagen. Muziek is weinig opvallend maar wel passend.

Verder een aardig verhaaltje dat wetenschap en geloof weer eens laat clashen maar daar niet al te ver op ingaat (gelukkig). Vond het einde daarbij erg leuk en niet al te zwaar.

Fijn tussendoortje, zakte nergens in en wist de gehele speelduur te boeien. Maar groots wordt het nergens.

En nee, hij komt niet terug tot leven!

avatar van gondwana
Gisteren een 10tal minuten gezien, maar was te moe om het vol te houden, heeft me in elk geval benieuwd gemaakt, de sfeer zag er goed uit en Morse-Leung leek heel goed te werken.

avatar van sinterklaas
Mwa,

Had van deze Taiwanese prent een heuse gelikte thriller verwacht dat nog wel lekker liep kwa budget (aangezien dit, volgens IMDB, de duurste Taiwanese film ooit was), maar het was helaas erg zoutloos. Het krabbelt een beetje een soort moordenthema voort dat ook bijna op dezelfde lijn ligt als Se7en en in tegenstelling van een hoog budget, druipt het B-gehalte er hier behoorlijk van af (vooral hoe bijv. een brand hier word vertoond, alsof het met een soort van paint er later is bij gemonteerd) en wil er ook maar geen vaart in komen. Verhaal is verder ook meer dan het zelfde en de symboliek voegt ook weinig waarde. Dit was hem voor mij dus niet. Volgens mij zit er in Silk (een andere, en veel betere Taiwanese film) toch wel veel meer budget.