Uncertain Glory (1944)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Raoul Walsh
met Errol Flynn, Paul Lukas en Lucile Watson

Parijs, 1943. Moordenaar Jean Picard ontsnapt tijdens een bombardement aan zijn executie. Inspecteur Marcel Bonet ziet kans hem opnieuw op te pakken. Als Picard bereid is zich als saboteur aan te geven bij de Duitse bezetters om het leven van honderd onschuldige gegijzelden te redden, raakt Bonet in een gewetensconflict.

neo (crew)
Interessanter dan je zou denken.Flynn speelt weer vol overtuiging zijn rol en ook Adolphe Deutsch bewijst dat hij schrijven kan als een gek.Niet de eerste keer dat deze twee namen met elkaar verbonden zijn; zie ook een film als Northern Pursuit.3.5 sterren