The Commissioner (1998)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland / België / Verenigde Staten
Thriller

geregisseerd door George Sluizer
met John Hurt, Rosana Pastor en Armin Mueller-Stahl

Nadat minister James Morton wordt gedwongen om op te stappen uit het kabinet vanwege politieke intriges, wordt hij naar Brussel gestuurd om de Britse gecommitteerde te worden voor de Europese Unie. Door middel van een serie anonieme brieven wordt hij attent gemaakt op een web van politieke en industriële corruptie. Ondanks dat hij zelf ook verdacht is geweest van twijfelachtige zaken en intriges, ziet hij het als een morele kwestie en een uitdaging om het op te nemen tegen iedereen die zich schuldig maakt aan de grootschalige corruptie op internationaal niveau.

avatar van narva77
Ben benieuwd hoe zijn carriere eruit zou hebben gezien als River Phoenix niet aan een overdosis was overleden...

FisherKing
narva77 schreef:
Jammer dat het na "Spoorloos" en de US remake nooit meer echt wat is geworden met George Sluizer...
Het stenen vlot vorig jaar werd toch redelijk ontvangen ?

avatar van narva77
Ik bedoelde meer internationaal, of in Amerika.

avatar van fappie
narva77 schreef:
Ik bedoelde meer internationaal, of in Amerika.

Hij wil die film nu afmaken toch? Dus wellicht komt dat nog .

avatar van martlybra
Ik had vanwege de plotomschrijving en de gemiddelde score op deze site (3,64) goede verwachtingen van deze film. Helaas viel het erg tegen. Vreemd tempo in de film, abrupt eindigende scene's en een erg goedkope soundtrack zijn dingen waar ik me aan heb geërgerd. Al met al ook geen erg geloofwaardig ogend acteerwerk of verhaal. Jammer.