The Boy with Green Hair (1948)

Familie / Drama

geregisseerd door Joseph Losey
met Pat O'Brien, Robert Ryan en Dean Stockwell

Peter Frye is een doodgewone Amerikaanse jongen wiens ouders plotseling overlijden terwijl ze op reis zijn. Peter wordt niet verteld wat er met hen gebeurd is, maar wordt van het ene familielid naar het andere gestuurd. Uiteindelijk komt hij bij 'Gramp' terecht, een vriendelijke oude baas met wie hij goed op kan schieten. Wanneer Peter toch hoort dat hij een wees is geworden, krijgt zijn haar spontaan een groene kleur. Zijn omgeving reageert uiteraard verbaasd.

avatar van Mug
Mug
Een bijna perfekte aanklacht tegen intolerantie. En dat jochie kan nog acteren ook nog. Een post-WWII-film met een prachtig verhaal, maar dat zo nu en dan flink verpest wordt door zeer overbodige musicalstukjes. Heel jammer.