Space Mutiny (1988)

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Neal Sundstrom en David Winters
met Reb Brown, John Phillip Law en Cameron Mitchell

Een ruimteschip komt tijdens een aanval in de problemen en The Enforcers, een groep security-agenten die toevallig aan boord zijn, nemen het commando van het schip over. De rest van de crew is daar echter niet zo blij mee en jaagt op de Enforcers, terwijl ze bovendien moeten afrekenen met op hol geslagen boenwasapparaten en verleidelijk dansende aliens.

avatar van otherfool
Boenwasapparaten Zelf dacht ik ook aan mini-Zamboni's...

Dit is echt een onwerkelijk slechte film, waar moet ik starten? Bij de schreeuwende en tierende 'held' die al z'n charme in de sportschool heeft achtergelaten? Bij de bad guy die het nodig vind in elke scene zijn onnozele sinistere lach te laten horen? Bij de Kerstman die blijkbaar de kapitein is van het schip? Bij de medewerkster die in één scene vermoord wordt, en 2 scenes later weer doodleuk op de brug zit? Bij de hopeloze effecten, de übervervelende love-interest, het minimale flutverhaaltje of toch bij iets anders? Ik weet het echt niet meer.

1*.

avatar van BlueJudaskiss
Waar heb je dit gezien? Lijkt me geweldig.

avatar van otherfool
Ik zag de MST3K versie, gewoon op YouTube

Behoorlijk slecht, vooral ook met de special effects die recht uit 'Battlestar Galactica' gehaald zijn.

avatar van dave
Ellendige film die enkel een volstrekt oninteressant plot als paradepaardje te bieden heeft. Enfin, als je de verschrikkelijke acteerprestaties even links laat liggen, wat in feite onmogelijk is. Zo wordt de held vertolkt door een brulaap on steroids, en de slechterik door een incompetente Kurt Russell look-a-like die maar wat graag zijn duivelse lach opdiept. De sets zien er belachelijk uit, alsook de kostuumpjes van de ruimtevaarders. Vooral de schaars geklede dames vallen in de smaak, maar moeten eigenlijk niet onderdoen voor de soepjurk van de gezagvoerder. Zoals eerder vermeld lijkt sterven ook onmogelijk in dit wanproduct, daar een bepaald personage plots weer uit de dood is herrezen.

Verder ogen de pistolen en diens lichtstralen te nep voor woorden en lijken de wagentjes een kruising tussen een botsauto en een bokaal voze augurken. Alles aan dit walgelijk epos voelt klef en amateuristisch aan. Het was een lange, vermoeiende zit.

0,50

Bantavoer
Deze film jaren geleden gekeken en vond het een slap aftreksel van Battlestar Galactica original series. Afijn, na tien jaar nog maar eens proberen. Het enige wat goed aan deze film is, zijn de meiden. De rest: verhaal, special effects (veel van BG gejat) viel me tegen. Werd wel goed geacteerd, maar die commandar lijkt inderdaad op de Kerstman. Alleen mist hij nog een rood/wit pakkie. De eerste keer heb ik 'm wel helemaal afgekeken, maar de tweede keer kon ik het niet meer opbrengen.