American Girl (2002)

Alternatieve titel: Confessions of an American Girl

Komedie / Misdaad

geregisseerd door Jordan Brady
met Jena Malone, Brad Renfro en Alicia Witt

Rena Grubb heeft problemen! Ze is 15, zwanger en ziet het leven niet meer zitten. Haar zelfmoordpogingen helpen haar ook niet verder. Rena heeft al haar hoop op haar vader gevestigd. Helaas zit deze al 7 jaar vast voor moord. Ondanks de hevige protesten van Rena's stiefzus en de twijfels van haar broer, verlaat de familie hun versleten woonwagen om naar de jaarlijkse picknick in de gevangenis te gaan. In de gevangenis komen de ware gevoelens en dromen van de familie naar boven zo onthult de vader een geheime relatie die hij met stiefzus Barbie heeft.

kappeuter (moderator)
Pure zelfpijniging dat ik deze film van begin tot eind heb gezien. Sentimentele moralistische Amerikaanse draak. Skippen!

Idee was goed, hadden ze veel meer van kunnen maken.

avatar van Rascal
Er zit juist heel erg leuke humor in waardoor het juist niet sentimenteel wordt. Die scène waar die vrouw iets serieus verteld tegen die agent en hij zijn pet af doet en dan je dan zijn kapsel ziet.. Hilarisch! En dan ook dat fragment waarin zij wegrijdt met haar wagen... Je ziet gewoon het beeld bewegen en de auto rijdt nie eens.. Ik vond hem iig erg vermakelijk. ***

avatar van Tara
De zwarte humor in de film komt er niet altijd lekker uit. Sommige dingen zijn wel grappig, maar dit is duidelijk geen topper.

avatar van matthijs_013
Ik vond deze film echt heeel grappig

avatar van soom
Redelijk filmpje. Niet slecht, maar ook zeker niet goed. Laat een zekere bittere nasmaak achter, omdat het gebeurtenissen zijn die iedereen zou kunnen overkomen. Denk ik, in elk geval. Jena Malone is gewoon heel lief natuurlijk, al bewijst ze zeker wel dat ze meer kan zijn dan alleen maar lief.

avatar van nightbreed
Deze film is het toch net niet hoor, het lijkt wel of ze hebben zitten twijfelen tussen een RTL4 Drama (voor alle leeftijden) en een rauw neerslachtig Drama (voor 16+)
Het resultaat is dus vlees noch vis.
De film begint goed een veelbelovend maar de 2e helft van de film die zich in de bajes afspeeld is gewoon te suf voor woorden.
Wat betreft het Komedie gedeelte, ik heb 2 of 3 keer moeten glimlachen.
Deze film had zoveel beter kunnen zijn met een 16+ script.

avatar van AmazingPP
Dit is een film waarvan je eigenlijk niet zo goed weet wat je ermee moet. Het is allemaal aardig in orde; het acteerwerk, het camerawerk en zelfs het script, maar toch heeft het geheel het allemaal net niet. Ik weet niet wat het is... De film kijkt aardig weg en heeft me werkelijk geboeid tot het einde, maar toch mis je er een gevoel bij of zoiets. Het had best beter gekund.... 3 *

AmazingPP schreef:

Precies zo als jij het zegt.

Dick2008
Grappige film niet echt superkomisch maar toch amusant. De film begint op zo'n manier dat ik dacht waar gaan we heen....maar uiteindelijk toch weer een heel stuk beter dan je zou vermoeden. Het heeft wel iets tragisch en sombers maar allerlei kleine zaken worden op zo'n manier aangegrepen dat het dan juist weer komisch wordt. In al het negatieve zit dan toch weer iets positiefs en dan maar het beste ervan maken zo zou ik het omschrijven. Jena Malone doet het wel redelijk maar Chris Mulkey (pa) en vooral Michelle Forbes (ma) spelen echt wel goed. Aparte film, maar realistisch neergezet en erg goed te doen. 4.0

avatar van FlorisV
Jena Malone is wat mij betreft de lekkerste actrice in Hollywood hoewel ze niet zo bekend is. Ook erg getalenteerd, net als Brad Renfro (veels te vroeg gegaan) en Michelle Forbes vind ik ook niet verkeerd. Toch al 3 redenen deze tv-film eens te gaan bekijken hoewel er niet veel schijnt te gebeuren.