The Painted Hills (1951)

Familie / Western

geregisseerd door Harold F. Kress
met Paul Kelly, Bruce Cowling en Gary Gray

Goudzoeker Jonathan Harvey (Kelly) heeft eindelijk na jaren zoeken een goudader ontdekt. Zijn partner heeft echter het idee het goud voor zichzelf te houden. Gelukkig is Lassie aanwezig om zijn baasje te beschermen. Gebaseerd op het boek van Alexander Hull.

Vreemd dat Lassie niet in de titel wordt vernoemd.

avatar van Vinokourov
Lassie wordt ook Shep genoemd in de film en geen Lassie. MIsschien waren er wat copyright-issues en hoe verder de vork in de steel zit weet ik niet, maar dit lijkt me een heuse Lassie-film met een klassiek Lassie-verhaal. Nogal corny met idyllische Bob Ross-landschappen omgeven in een western-setting. Mis vooral niet de shoot-out tussen Lassie en de bad guy!

avatar van otherfool
Boy oh boy wat een vervelende film... Meligheid troef in deze variatie op Treasure of the Sierra Madre met die übervervelende hond in de hoofdrol. De bad guy is nog wel ok maar het verhaal en de karakters zijn verder te stompzinnig voor woorden en de overvloedige soundtrack irriteert van de eerste tot de laatste minuut. En dan dat einde! Sorry hoor maar dommer wordt het gewoon *niet*.

Ik had al een hekel aan honden en het wordt alleen maar erger. 1*.

Dick2008
Komt op SBS 6, 25 december 2011, 6.40-8.00 uur.

Ook bekend als Lassie's Adventures in the Goldrush. Was de laatste van zeven Lassie MGM-films.
The Painted Hills (1951) - IMDb

avatar van Decec
Een redelijk Familie/Western film...
Prima verhaal...
Leuk voor Lassie, prima werk, vroeger keek ik zoveel
naar Lassie...
Oudewetse acteerwerk...
Klassieke muziek (wel Dolby Digial)...
Geen breedbeeld, alleen 4:3, redelijk
kwaliteit...
Mooi landschap/omgeving (helaas geen HD)...