High School Hellcats (1958)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Edward Bernds
met Yvonne Lime, Susanne Sidney en Jana Lund

De Hellcats is een groepje opstandige meisjes die niets liever doen dan de leraren pesten en hun slechte gedrag etaleren. Joyce, het nieuwe meisje uit de buurt, wil graag bij de bende horen, en gaat op het slechte pad om de aandacht van de meisjes te trekken. Kunnen haar ouders Joyce redden van de ondergang?

avatar van Dogie_Hogan
Mooie filmposter: link.

avatar van alexspyforever
Duidelijk low budgetfilm maar voor de korte speelduur vond ik deze toch vermakelijk genoeg. Dat het hoofdpersonage een knap snuitje heeft, hielp ook wel mee. Voor een jaren 50 film moet zo een rebelsheid bij jongeren en zeker bij meisjes nogal wat zijn geweest. Met een duidelijke moraal behandelt het thema's als opstandigheid, liefhebbende maar wereldvreemde ouders wat betreft de leefwereld van hun kinderen (al zal dat tegenwoordig nog wel vaak zo zijn), groepsdruk en jaloezie.