• 8.222.766 stemmen

Zhong Guo Chao Ren (1975)

Sciencefiction | 88 minuten

Genre: Sciencefiction

Alternatieve titels: The Super Inframan / Chinese Superman / 中國超人

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Hua Shan

Met onder meer: Wang Hsieh

Oorspronkelijke taal: Mandarijn

Over Zhong Guo Chao Ren

"The man beyond bionics."

De valse en gemene Princess Dragon en haar leger van mutanten proberen de aarde over te nemen. Er is maar één man die hen kan stoppen, de door professor Chang gecreëerde Infra-Man.

imageimage

Chu Chi Kuang

Lui Siu Lung

avatar van GFM

GFM

Deze film staat tevens op de DVD Nacht van de Wansmaak en de trailer ziet er schandelijk slecht uit... Met enorme slecht special effects (de rotsblokken zijn overduidelijk van piepschuim en de laserstralen zijn zoooo belachelijk nep!!)

Als ik hem ooit ergens tegen kom, huur/koop ik hem en ga ik genieten van een draak van een film!!

avatar van Halcyon

Halcyon

GFM schreef:

Zou net hetzelfde doen. Gewoon een collector's item voor liefhebbers van/met slechte smaak .

avatar van Maikeru

Maikeru

• 1933 berichten

Dit ziet er echt geweldig uit

avatar van Halcyon

Halcyon

Heb je die trailer al gezien? Ik heb die thuis liggen, op de compilatie-dvd van "de Nacht van de Wansmaak", echt te gek voor woorden.

avatar van Maikeru

Maikeru

• 1933 berichten

Niet eens - ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar. Ik kan eigenlijk rustig naar dit soort films kijken denk ik - zal comischer zijn dan de meeste 'komedies' die je soms voorgeschoteld krijgt.

avatar van Mug

Mug

Een Nacht van de Wansmaak klassieker inderdaad. Hij is nu verkrijgbaar op dvd in Nederland onder de titel The Super Inframan uit The Shaw Brothers Collection. Hoor ik daar wat hartjes sneller kloppen?

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Mijn hartje klopt in elk geval al sneller! Ik heb me deze vandaag aangeschaft!

De bespreking volgt...

avatar van Ravenstein

Ravenstein

Wel, alles wat je mag verwachten van dit soort films krijg je ook: rubberen monsters (boormutant!), een held gestoken in een idioot pak, cheesy geluidseffecten, een simplistisch verhaaltje...

Liefhebbers weten dat ze aan hun trekken gaan komen.

avatar van newG

newG

• 2063 stemmen

Heb de dvd gekocht en zo snel mogelijk bekeken en moet zeggen.. ben niet zo onder de ondruk...

Begrijp me niet verkeerd, alles is zo slecht dat het amusant wordt. Alleen die muziek: die is ZO slecht, wat een irritant gejengel...

Maar ach, er waren enkele leuke vechtmoves en het is wel hersenloos lachen.

Toch maar 2* door enkele idiote fouten

Er was geen stroom meer tijdens die operatie maar toch werkte de hartslagmeter

avatar van wihu61

wihu61

Mount devil... of was het mount demon?

The "skull warriors"

Nemesis

Monsters from the ice age!

Thunderball fists - rocket feet

• 2048 berichten

Heerlijke pulp!

avatar van glimlicht

glimlicht

Geweldige power-ranger troep compleet met vreselijke special effects.

Het begin was echt hilarisch, ik kon niet stoppen met lachen.

(Een soort van draak land op een brug, en verdwijnt. Dit was zo episch dat het de brug kapot maakt en een bus vol met schoolkinderen moet uitwijken voor de chaos. Dan komt er plots een explosie van jewelste en zien we steden branden en mensen rennen voor hun leven. Waarom? geen flauw idee..)

De rest van de film laat vooral zien hoe cool explosies zijn. Echt alles knalt uit elkaar! De film werd zeker gesponsord door een vuurwerkfabriek ofzo... Alle lullige superheldenpakjes waren voorzien van explosieven .

Ik wil meer van dit soort troep! ^^

*3,5

avatar van namingway24

namingway24

Infra-Man is letterlijk een explosieve film; werkelijk alles is licht ontvlambaar en ontploft als er ook maar met een schuin oog naar kijkt!

Het begint allemaal lekker vlot met de introductie van Princess Dragon Lady en haar leger unieke monsters die niks anders willen dan de wereld overnemen. Deze wezens hebben een hoog Power Rangers gehalte; het is niet lastig om te zien waar die serie zijn inspiratie vandaan haalde. Elk monster heeft een unieke look gave die aardig wat spektakel oplevert. De coolste is een krab-achtig wezen dat zijn bek maar niet wil houden, en die natuurlijk de kracht heeft om tot Godzilla-achtige proporties te groeien. Maar geen paniek, dat kan Infra-Man ook!

ja, Infra-Man, de superheld die voor elke noodsituatie wel een oplossing in zijn cyberpak heeft; of het nou zijn lanceerbare vuisten of zijn raketlaarzen zijn, niets is te dol voor Infra-Man! De actiescènes zijn al erg spectaculair, maar het feit dat alles maar dan ook alles spontaan ontploft maakt van deze film pas echt een feest; het laatste gedeelte van de film is een non stop feest voor het oog omdat je bijna niet weet waar je kijken moet.

Alles aan deze film is gewoon erg cool: de basis van de monsters is een ontzettend leuke set, en die lakeien van de Dragon Princess met hun doodskoppen en hun motorhelmen, die als kanonnenvlees dienen, zijn ook leuke creaties. Verder schiet de assistente van Dragon Princess hilarische kleine lasers uit haar handen, en als je de eindbaas niet kan verslaan door haar drakenhoofd eraf te knallen, dan probeer je het toch nog een paar keer?

Als non stop actiespektakel is deze film meer dan geslaagd, en de (onbedoeld?) hilarische momenten zijn alleen maar prachtige kersen op een heel fraai smakende taart.

avatar van Metalfist

Metalfist

Shaw Brothers goes science-fiction

Ik ben een liefhebber van de Power Rangers. Het is een reeks waar ik mee ben opgegroeid, de originele reeks in ieder geval, en zelfs ettelijke jaren later kan ik er nog altijd van genieten. Ondertussen zijn we een dus aantal jaar verder dus en heb ik de Shaw Brothers ontdekt. Een paar dagen geleden een serie films van iemand hier op MovieMeter kunnen overkopen en één van de titels was deze Super Inframan. Ik had de trailer al eens gezien op één van de andere DVDs uit de collectie en dit leek me helemaal iets voor mij te worden.

En dat is het ook. Super Inframan heeft alles wat je bij dit soort films wilt hebben. Een heerlijke slechterik (die in een draak kan veranderen!), het ene na het andere monster dat ze gebruikt als handlanger (bestaande uit acteurs in rubberen pakken die onder andere het design van een plant hebben!) en een gewone mens die via een kleurrijke transformatie de geweldige Infra Man wordt. Dit alles wordt dan nog eens gepaard met de nodige ontploffingen en cheesy dialogen. Inframan vindt het blijkbaar ook nodig om elke keer de naam van zijn aanval luidop te zeggen dus dat zorgt ook voor de nodige hilariteit, al is dat sowieso wel iets dat wel vaker voorkomt in dit genre. Gelukkig beseft regisseur Shan Hua ook dat dit allemaal niet te lang hoeft te duren en rollen de eindcredits al na een dikke 80 minuten over het scherm. Ideaal, want dit soort filmpjes moet een beperkte speelduur hebben aangezien het anders op den duur toch wel wat begint te slepen.

Veel overdreven gedoe dus met rubberen pakken (de monsters hebben trouwens klinkende namen zoals Witch Eye, Fire Dragon, Spider Monster, Plant Monster, Drill Arm en Long-Haired Monster) en liefhebbers van het betere CGI werk komen hier overduidelijk niet aan hun trekken. Ben je echter fan van dit soort foute designs, de evil lair is gewoon geniaal met onder andere een valluik en een stel lasers, dan kan ik me niet voorstellen dat je hier niets mee kunt. De transformatie wordt trouwens gewoon gerecycleerd en hetzelfde deuntje komt ook regelmatig te pas en te onpas door de luidsprekers. Schitterend einde ook met Inframan die tot 5 keer toe het hoofd van de draak eraf knalt met zijn laser zwaard om dan uiteindelijk besluit om toch eens iets anders te gaan proberen.

Zo'n soort van film dat niet voor iedereen is weggelegd, dat bewijst ook alweer de lage score hier op MovieMeter, maar in zijn genre zeker één van de beteren. De actie houdt nooit op (al vanaf de eerste minuut vernietigt een draak een brug waarna er al een dode valt) en de cheesyness spat er vanaf.

Dikke 3,5*

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

namingway24 schreef:

Dat was een van de geniale dingen in deze film.

Verder valt Inframan ook wel op. Vooral de compleet overbodige salto's en het vliegen terwijl hij op dezelfde locatie blijft.

De monsters zien er geweldig uit. Je ziet de rits van de pakken bijna zitten. Ook de special fx zijn baanbrekend met de laserstralen en groen oplichtende ogen als cheesy hoogtepunten.

Een vermakelijke film voor de liefhebbers van 'so good it's bad'. In zijn geheel op youtube te vinden voor de liefhebbers.

avatar van umbra

umbra

Hou van dit soort cinema

'You want believe your eyes'

'You want believe your ears'

'You want believe your mind'

Inframan

'The ultimate in sciencefiction'