The Plumber (1979)

Australië
Thriller / Horror

geregisseerd door Peter Weir
met Judy Morris, Ivor Kants en Robert Coleby

Robert en Judy zijn twee academici die met elkaar getrouwd zijn. Op een dag staat de loodgieter Max aan de deur die de leidingen in de badkamer zegt te moeten vervangen. Judy laat hem nietsvermoedend binnen. Max maakt er langzaamaan een steeds grotere puinhoop van en begint zich ook steeds vreemder te gedragen. De badkamer wordt omgetoverd tot een grote ravage en Judy is een zenuwinzinking nabij.

avatar van blabla
Voor GBP 5.99 bij play.com, 'Picnic at Hanging Rock' en 'The cars that ate Paris' hebben ze ook voor deze prijs.

avatar van brucecampbell
prachtige kleine psychologische thriller!

Meneer Bungel
Een briljante (kleine) film die zonder pardon af lijkt te stevenen op een maximale score. Twee verhaallijnen die in elkaar over lopen in een poging om 'oude' en 'nieuwe' beschavingen met elkaar te linken, zonder dat het te 'uitleggerig' wordt. Maar dan de finale; op zich geen slecht einde, helemaal niet zelfs, maar je verwacht dat de zaken toch een stuk heftiger uit de hand gaan lopen door alle ontwikkelingen en onheilspellende geluiden van 'the pipes' enz. Verder dus wel erg de moeite waard, ook wel grappig hoe een bepaalde artiest (ben er geen grote fan van) even door de mangel wordt genomen.

Vanwege het toch ietwat teleurstellende einde voor nu 'slechts' 4,5*.

avatar van henkula
Waardeloze horror, ach, dit was helemaal geen horror of thriller. Ik dacht nog dat het aan het slot zou kunnen veranderen, maar het bleef vervelend en saai.

avatar van Movie-Addicted
Een klein psychologisch en goed in elkaar gezet drama. Echt een mindf**k filmpje! Tevens is het genre "horror" hier niet op zijn plek. Verder;

Top.

*3+