• 11.795 nieuwsartikelen

Genre: Drama

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Martin Schwab

Met onder meer: Joenoes Polnaija, Nel Lekatompessy en Gerson Oratmangoen

IMDb beoordeling: 7,0 (64)

Gesproken taal: Nederlands

• NPO Start Bekijk via NPO Start
  • NLZIET Bekijk via NLZIET

Plot Pulang

De goedbedoelende maar impulsieve Agus (32) neemt zijn puberdochter Robin (14) voor de zomervakantie mee naar zijn ouders in de Molukse wijk. Hier hoopt hij hun vader-dochterrelatie te verbeteren en de verhollandste Robin kennis te laten maken met de Molukse cultuur: het vechtvliegeren, eten, de muziek, saamhorigheid en spiritualiteit. Maar onverwerkte trauma’s binnen de familie zetten hun relatie op scherp, waarbij vader en dochter steeds verder van elkaar af dreigen te drijven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van Boneka

Boneka

Pulang "naar huis " doet me denken aan Sayang e van Massada. Verlangend naar huis. Opvallend dat er nu twee Indonesische films zijn verschenen naast Sweet Dreams. Ben benieuwd.

avatar van Danielo.

Danielo.

Gisteren op de NPO gezien. Vermakelijke korte film die voor je het weet ineens is afgelopen, maar wel z'n charmes heeft.

avatar van mrklm

mrklm

Met de belofte van een zomerhuisje met een zwembad neemt Agus [Joenoes Polnaija] zijn 14-jarige dochter Robin [Joy Esschendal] mee naar de buurt waar hij opgroeide. Daar hoopt hij de band aan te halen met zijn ouders en met zijn voormalige boezemvriend [Gerson Oratmangoen]. Schwab groeide zelf op in een Moluks gezin en schets een authentiek beeld van de bijbehorende normen en waarden. Nel Lekatompessy heeft een mooie rol als Robins oma, die haar kleindochter een stapje op weg helpt bij de zoektocht naar haar identiteit. Telefilm kent weinig verrassingen en de vliegerscènes werken niet, maar het acteerwerk is redelijk en het is een verademing dat ‘gewone’ Molukkers centraal staan in een Nederlandse film.

avatar van boemboem27

boemboem27

Vond het geen onaardige film.

Mede dat ik (belanda) vele jaren in mijn jeugd tot aan mijn plm 20e ben opgegroeid

met Molukkers en Indische mensen.

Herken daardoor ook vele dingen, zoals de gastvrijheid, het eten, de families onderling, de vaak altijd aanwezige muziek en dan ook het respect voor met name je ouders.

Vond ook de onbekende acteurs best wel aardig hun rol neergezet hebben.

afgezien van het plotselinge einde...die wat minder is,

is toch het kijken van deze telefilm ,de moeite waard.