• 8.487.330 stemmen

Geregisseerd door: Alan Rudolph

Met onder meer: Timothy Hutton, Kelly McGillis en Maureen Stapleton

Releasedatum: 8 december 1988

Plot Made in Heaven

"12,000 babies will be born in the United States today. Two will already have fallen in love."

Mike overlijdt op jonge leeftijd wanneer hij een vrouw en haar kinderen van de verdrinkingsdood redt. Hij komt in de hemel terecht en wordt er opgevangen door zijn tante Lisa. Het wordt voor hem een hele beproeving. Hij ontdekt dat je overal kan zijn en iedereen kan ontmoeten én dat je ook terugkeert naar de aarde, maar niemand weet echter wanneer precies. Maar wanneer hij de charmante Annie ontmoet, wil hij in de hemel blijven. Zij zijn stapelverliefd op elkaar en dromen van een gelukkige toekomst. Maar het lot beslist er anders over. Annie moet terug naar de aarde, om er opnieuw geboren te worden. Mike wil haar koste wat het kost achterna reizen. Hij slaagt erin, maar krijgt slechts dertig jaar om de vrouw van zijn dromen terug te vinden.

imageimage

Tom Donnelly

Donald Summer

avatar van speedy23

speedy23

Stilistisch knap verfilmd door regisseur Alan Rudolph, met aardig wat bekende gezichten in bijrolletjes, zoals een onherkenbare Debra Winger (als Huttons beschermengel), Ellen Barkin, Tom Petty, Neil Young en Tom Robbins.

avatar van nele

nele

Hou van de acteur Timothy Hutton, maar niet echt omdat hij zo goed acteert...

Ik vond hem in zijn genre vrij zwak en niet de moeite waard om te zien.

2* voor Hutton

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Onzinnig en dwaas romantisch niemendalletje. Mooi geschoten maar het slaat helemaal nergens op. Er zat potentieel in maar de regisseur koos liever voor vaagheid. Aan het eind vroeg ik me alweer af wat deze film nou wilde vertellen. Het hele deel terug op aarde wanneer Elmo en Ally hun levens leiden is een mislukking te noemen. Dat Debra Winger en Ellen Barkin niet in de credits wilden vermeld worden zal eveneens met de middelmatigheid van dit werkje te maken hebben vermoed ik.

Hap slik weg, morgen weer vergeten.