• 10.590 nieuwsartikelen

Met onder meer: Rico Verhoeven, Rona-Lee Shim'on en Kevin Janssens

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 13 april 2023

Plot Black Lotus

"There's Always Something To Fight For"

Nadat zijn beste vriend omkwam tijdens een gezamenlijke missie, zwierf special forces-officier Matteo Donner, kampend met schuldgevoel, de wereld rond. Terug in Amsterdam belandt hij tussen explosies, rondvliegende kogels en botsende auto's in een eenmansoorlog in de straten en op de grachten van de stad. Donner heeft daarbij maar één doel: het ontvoerde dochtertje van zijn gestorven vriend redden.

logo tmdbimage

Alle Media

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Arnold Schwarzenegger acteerde in zijn eerste films ook behoorlijk belabberd, maar ik verwacht toch echt niet dat Rico Verhoeven net zo'n filmcarrière tegenmoet gaat als Arnie. Schwarzenegger zal nooit een Oscar winnen voor een rol, maar hij heeft toch best wel vooruitgang geboekt qua acteren. Rico Verhoeven acteert echt heel slecht, en nou weet ik ook wel dat dit zijn eerste filmrol is, maar ik geloof gewoon niet dat hij het in zich heeft om een groot bekend acteur te worden. Als je ziet hoe hij in deze film acteert, en staat er zo onnozel drollerig bij te kijken dat het bijna gênant word om te zien. Hij kan denk ik beter blijven vechten. Acteren ligt hem gewoon niet.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Dat engels, dat kan echt niet.

Verhaaltechnisch is dit een film als zoveel anderen, wat niks toevoegd aan die reeks, als puur amusement voor een bepaalde doelgroep.

Kondoro

Normaal gesproken ben ik best te porren voor dit soort actiefilmpjes. Misschien ben ik zelfs stiekem wel meer fan van een heerlijke b-matige knalprent, dan die AAA films van de grotere producties. Deze C-film is gewoon helaas een ontzettende tegenvaller. Gisteravond heb ik deze beste Rico Verhoeven nog zien knallen in de ring, leuke pot. Waardoor eigenlijk mijn interesse in zijn film weer wat was bij geschroefd. Vanmiddag was er niet zoveel te doen in de kantine, FIFA heb ik al de hele dag verder gespeeld dus het was wel even tijd voor een “leuk” filmpje, en toen ik deze op Netflix voorbij zag komen wou ik hem wel graag zien. Alleen als mijn moeder al zegt dat een film niks aan is, dan moet die wel héél slecht zijn, en dat was helaas wel het geval.

Eigenlijk gaat de film al direct in het begin de mist in. Met de openingsscène. Daar was namelijk totaal geen touw aan vast te knopen. Ondanks de best leuke actiestukken die erin zitten, is het allemaal wel een matig regiewerkje. Een warboel, en de grootste vraag is dat die gijzelnemers nog niet eens een stap binnen hebben gezet maar, die politie-eenheid waar Verhoeven in staat al wel bij het gebouw aanwezig is om in te grijpen, en als hem wordt gezegd iets niet te doen, doet hij het wel. We zijn toch geen twaalf meer? Ook komt er in deze scene veel meer naar boven. We nemen bijvoorbeeld het slechte regiewerk maar, ook het onwijs matige acteerwerk van Verhoeven.

En dat laatste is misschien wel één van de grootste valkuilen in deze film. Want ik denk als er een betere productie heeft gestaan om Verhoeven heen, en misschien wat betere medespelers dat het nog best vermakelijk kon zijn. We kennen meer grotere namen die niet echt of beter gezegd; totaal niet kunnen acteren, alleen die hebben in verloop van tijd met sterkere producties ook meegedaan in leukere films, waardoor hun eigen acteerwerk vaak wat wegzakt, en in de jaren met acteerlessen misschien verbeterd zijn. Dat is ook wel iets wat ik in Verhoeven kan zien. Want laten we wel eerlijk zijn, voor de jaren tachtig of negentig past hij wel precies in het plaatje van de B-matige acteurs en hun vechtfilms, we kennen ze allemaal. Toch blijf ik zelf wel moeite hebben omdat ik Verhoeven ken als topsporter, en op dat gebied fan van hem ben. Zo te schakelen in een film is dan best lastig, vooral ook om het serieus te nemen. Neem bijvoorbeeld toen de moeder van dat meisje haar stiefvader belt die een deal had gesloten met Saban, en hij moest geld geven. Toen ze dat meisje dus ontvoerden ze belde was het wel zulk matig acteerwerk van Peter Franzén, dat het bijna komisch werd.

Het verhaal is héél karig, laten we gewoon slecht zeggen. Saai om te volgen, totaal geen spanning, geen diepgang en in het begin vooral erg slordig om te volgen. Het is soms lastig in te schatten wat nou precies de achtergrond is in het verhaal, en dat is iets wat je juist wel moet hebben. Naast dit en het slechte acteerwerk is ook het regiewerk niet van hoog niveau. En dat alles maakt deze film gewoon echt een erg slechte film, misschien wel een waardeloze film waar ik maar geen moment plezier van heb gehad. De tweede productie op Nederlands grondgebied (één Nederlandse film en nu een “Amerikaanse” film) die ik toch echt heel slecht vind.

Kondoro schreef:

Misschien dan zijn grote vriend maar eens in een film neer zetten.badr heeft de kop ook meer mee

blondiefilmfreak schreef:

Als bad guy zou Badr beter in een film passen, dan Rico als good guy. Dat sowieso.

avatar van schram101

schram101

• 2008 stemmen

Zo erg kan het toch niet zijn dacht ik? Ja dat kan het dus wel..

schram101 schreef:

Zo erg kan het toch niet zijn dacht ik? Ja dat kan het dus wel..

Dat dacht ik ook, en ook ik werd er mee geconfronteerd .

avatar van crowdsurfer

crowdsurfer

Slecht geacteerd, slecht Engels, tja hier scoren de acteurs geen punten.

Kevin Janssens is al veel beter geweest in Nederlandstalige films en series, dus doe dit niet meer aub

avatar van Robonus

Robonus

Damn, zit totaal geen lijn in dit verhaal.
Als ie dat hondenhok aan het timmeren is, zaagt ie de éne plank door met een afkortzaag (die daarvoor gemaakt zijn) en een volgende plank weer met een decoupeerzaag. Dat soort stomme dingen typeren de hele film. Regisseur heeft echt geen idee wat ie wil laten zien.