• 11.519 nieuwsartikelen

Met onder meer: Joel Courtney, Jonathan Roumie en Kimberly Williams-Paisley

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 3 augustus 2023

Plot Jesus Revolution

"When you open your heart...there's room for everyone."

De jaren 70. De jonge Greg Laurie wordt opgevoed door zijn worstelende moeder, Charlene. Laurie en een zee van jonge mensen dalen af naar het zonnige Zuid-Californië om de waarheid opnieuw te definiëren met alle middelen van bevrijding. Onbedoeld ontmoet hij Lonnie Frisbee, een charismatische hippie-straatprediker, en dominee Chuck Smith, die de deuren van Smiths kwijnende kerk hebben opengezet voor een stroom dolende jongeren en een onverwachte opleving van radicale, nieuwgevonden liefde.

Social Media

avatar van Waku

Waku

Ik had hier meer van voorgesteld. Meer drama. Of zelfs tikje humor. Maar dit religieuze verhaal kabbelt simpelweg 2 uur door. Zonder hoogte en of dieptepunten. En dan duurt het EO gevoel wel erg lang. 2.5*

avatar van macrobody

macrobody

Ja wat zal ik er van zeggen? Misschien dat ik me ook wel had aangesloten bij die groep. Sommige mensen redeneren altijd vanuit het feit dat als wij in vrede willen leven dan komt de vijand binnen vallen, maar zo werkt het natuurlijk helemaal niet. 99% van de mensen willen in vrede leven, maar worden gebrainwasht dat we alles moeten opgeven voor de ene procent. Beter geloven in Jesus dan in Amerika dan maar.

BBarbie

Vooraf was ik een beetje huiverig, want ik ben niet zo van religieuze films. Gelukkig hebben de filmmakers ervoor gekozen om de prekerige momenten te beperken en vooral aandacht te schenken aan de ontwikkeling van een hippiebeweging tot een godsdienstige beweging. Daardoor is de film goed te doen. Kleurrijk zoals het hippies betaamt en een beetje nostalgisch.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 3 augustus 2023 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing via Universal Pictures International Netherlands)

avatar van mrklm

mrklm

Greg Laurie schreef mee aan het scenario voor deze ontstaansgeschiedenis van wat volgens het naschrift ‘de grootste spirituele ontwikkeling in de geschiedenis van de VS’ was. Greg [Joel Courtney] is zelf een jongere die in 1968 zoekt naar verbinding. Die vindt hij in de Cavalry Church wanneer pastoor Chuck Smith tegen de wil van enkele invloedrijke leden van zijn gemeente besluit de deuren letterlijk open te gooien voor hippy’s. Met hulp van de enigmatische Lonnie Frisbee [Jonathan Roumie] en een band die ‘Jesus Music’ speelt, is Chuck een inspiratiebron voor Greg, die mede door zijn liefde voor Chucks dochter Cathe [Anna Grace Barlow] een steeds meer actieve rol speelt. Persiflage en sentiment liggen constant op de loer, maar dankzij het uitstekende acteerwerk is dit nooit karikaturaal of prekerig. Vooral Grammer maakt veel indruk.

avatar van mikey

mikey

Afgrijslijke reli flick bomvol inspiratie en Jezus. Er gaat van alles mis maar met wat geloof in Hem en een huilerige soundtrack komt alles weer goed.