• 11.303 nieuwsartikelen

Met onder meer: Holly Mae Brood, Géza Weisz en Frank Lammers

Gesproken taal: Nederlands, Engels en Portugees

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Takeover

Als de ethische hacker Mel Bandison een data breach onschadelijk maakt bij een hightech zelfrijdende bus, legt ze daarmee onbedoeld een internationaal crimineel netwerk plat. Opeens staat Mels leven op z’n kop. Ze wordt achtervolgd door criminelen, maar daarna ook door de politie omdat er een deepfake video opduikt waarop ze een moord pleegt. Mel kan niet meer naar huis en wordt gezocht in een stad waar op elke straathoek een camera hangt.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van princesspeach

princesspeach

Leuk eens een. Nederlandse film op Netflix en dan ook nog is in Rotterdam. Film voelde soms wat nep aan, geforceerd computertermen opnoemen, schoothondje Thomas die dommer was dan een 10 jarige en dan Buddy. Maar ondanks dit verveelde ik me niet. 2.5 *

avatar van Waku

Waku

Gezien de beoordelingen vreesde ik het ergste maar het viel mij allemaal best mee. Sowieso is deze "the Takeover" al een verademing na al die vreselijke ( Nijhuis) lege romcoms. Holy Brood is best een redelijke actrice. Echt top is de high tech thriller ook weer niet maar de film verveelde ook niet. Kop van Zuid achtervolgingsfilm. Moest wel wennen aan een "Mocro Maffia" karakter ineens als rechercheur. 2.5*/3*

avatar van Stephan123

Stephan123

Waku schreef:

Prima film inderdaad. Bij het einde ging de kwaliteit naar beneden maar toch leuk om te zien.

avatar van Jointz

Jointz

Ik had best hoge verwachtingen van deze film. Eindelijk weer eens een Nederlandse film, via Netflix. Kan niet beter dacht ik. Maar man man man, wat een drama is dit geworden zeg. Slecht geacteerd, rondjes rennen door een leeg Rotterdam en de computerschermen waarop gehacked wordt ziet er alemaal zo gemaakt en nep uit dat je daar ook al snel op uit bent gekeken (evenals het neppe typen op de toetsenborden)

Wat een blamage deze film, en ook van Frank Lammers jammer dat hij hier zijn naam aan heeft verbonden. Ik vond deze rol ook helemaal niet bij hem passen.

Een hele zit, en nu ik dit weet zou ik iedereen adviseren deze film over te slaan.

avatar van elayz

elayz

Prima Nederlandse film, korte speeltijd, gevuld met voldoende actie. Prima recept voor een film die gemakkelijk wegkijkt en zeker niet verveeld!

avatar van aeverhoog

aeverhoog

Deed me erg aan Hackers (1995) denken. Een film die toen al gedateerd was, maar dankzij Jonny Lee Miller en Angelina Jolie en die fantastische soundtrack fijn blijft om naar te kijken. Het is nu wachten op de Takeover wandeltocht door Rotterdam in samenwerking met de VVV.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

best wel een beetje aardige film als je bereid bent om door de lijntjes heen te kijken

avatar van DoctorMovie

DoctorMovie

mcdaktari schreef:

"Werewolves of the Third Reich" was inderdaad 5 sterren bagger, dat begrijp ik heel goed ja

Daar ben ik blij om, erg fijn om te lezen dat je dat begrijpt

In principe kijk ik een film altijd af maar in dit geval lukte mij dat niet. Man wat slecht. Wat is er hier fout gegaan. Helaas, geen aanrader, echt een flut film.

avatar van fred1946

fred1946

Bxian32 schreef:

De film opent met Frank Lammers, toen ben ik gestopt met kijken. Dus kan ook geen punten geven

Was dat van de schrik of ..........lol

Daarom kijk ik nooit naar die Jumbo reclame.

avatar van wvernooij

wvernooij

B-film.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

Ik heb me prima vermaakt hiermee. Je kan je vraagtekens zetten bij de geloofwaardigheid van bepaalde zaken maar als ik dan weer Frank Lammers zie in weer optima forma dan word ik blij. Topografisch gezien klopt er - zeker binnen Rotterdam - weinig van maar het is een leuk internationaal visitekaartje op Netflix dus prima. 3,5*

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

• 1997 berichten

Flikken Rotterdam the movie. Jeetje, wat was dit nu weer? Rotterdam ziet er niet op z'n paasbest uit in deze film, De meest voor de hand liggende locaties hebben ze erin gestopt: de Erasmusbrug, de Koopgoot zag ik nog even langskomen (wat een architectonisch wonder is me dat toch zeg).
Computerschermen die groen oplichten met grafiekjes en getallen, met die 90's onzin kan je toch niet meer aan komen zetten. App-berichtjes die in beeld verschijnen.
De Van Nelle fabriek, daar had je nog mooie plaatjes kunnen schieten, en dan met dat zware Van Nelle shag hoofd van Frank Lammers ervoor. Die wordt gelukkig halverwege doodgeschoten, niet dat het daarna beter wordt, maar goed.
Heel erg dit.

avatar van DragQueen

DragQueen

Standaard formulewerkje van eigen bodem. Desondanks keek het wel aangenaam weg. 2,5 Ster.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Dit lijkt eerder een goedkope verlengde aflevering van een matige politieserie, de hele look en sfeer van de film doen daar aan denken. Enkele matige typetjes (die schurk, die vrouw van dat bedrijf, Frank Lammers, lulletje Weisz) helpen ook niet mee. Brood doet het nog aardig maar ook niet meer dan dat. Weinig origineel verder. Enkel het tempo is nog wel prima, de film kijkt lui vanaf de bank nog redelijk makkelijk weg maar weet de aandacht niet vast te houden. 1,5*.

avatar van Gish

Gish

Best redelijke thriller, de dochter van Herman doet het leuk, en de vele herkenbare beelden uit mijn eigen stad waren natuurlijk het hoogtepunt. Onderhoudend is het wel.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Gelukkig, ondanks de titel, geen Engelstalige Nederlandse film.

Maar wel een redelijk tussendoortje met een paar biertjes op de maandagavond. Qua potentie en geliktheid zit de film wel goed in elkaar, maar de ongeloofwaardigheid spat er toch wel van af. De technologie komt dan wel weer dichtbij het realisme en dat maakt het er wel naar dat je soms even erbij stilstaat als je in de stad loopt met op elke hoek een camerabol. Het acteerwerk.. Tsja, het is voor een simpele actiefilm. Frank Lammers was wel redelijk charmant als vreetverslaafde hacker en ook die Britse gangster kwam goed uit de verf. Dat de film actueel en vermakelijk is, dat zeker. Maar ik had het toch even wat professioneler willen zien. Ook bijvoorbeeld dat moment dat die date van Mel zich wel zomaar in Mel's sores laat mengen was natuurlijk niet echt logisch.

Wel mooie moderne plaatjes van Rotterdam. Past wel goed bij zo'n onderwerp als deze.

Te doen.

Leuke film . Niet hoogstaand, maar kijkt lekker weg op de zondagmiddag.

avatar van FraKiMen

FraKiMen

C-Film. Verschrikkelijk slecht, lijkt wel een soort kinderfilm.

Fonzo schreef:
Valt wel erg tegen, veel te makkelijk allemaal. straal van 30 kilometer, en toch staan ze zo maar op de stoep

Haha. Ja dat was wel erg raar.

avatar van b00ts

b00ts

Film viel me mee….totdat de bus zijn eigen ding ging doen. Helaas geen Nederlandse vloeken, maar alleen fuck hier en fuck daar.

avatar van Collins

Collins

In een tijd waarin we allemaal in meerdere of mindere mate van computertechniek afhankelijk zijn, is het ondoenlijk om te weten wat zich precies in de schemering van al die programmatuur afspeelt. Je hoopt er maar het beste van. Logisch dus dat films waarin met behulp van die techniek de waarheid geweld aan wordt gedaan en de hoofdpersoon onterecht wordt beschuldigd, tamelijk populair zijn. De Nederlandse film The Takeover is zo’n film.

De fris spelende Holly Mae Brood is een computerspecialist annex hacker die per ongeluk de criminele activiteiten van een groot conglomeraat ontdekt. Omdat zij een bedreiging vormt, wordt haar het leven met behulp van allerhande trackers en manipulatieprogrammatuur flink zuur gemaakt. De frisse Holly wordt met gebruikmaking van generatieve software zelfs een moord in de schoenen geschoven. Ze wordt opgejaagd door de politie en het conglomeraat.

Het scenario bevat in de basis voldoende elementen om een spannende film te produceren. Origineel is het verhaal niet, maar met wat eigen kunstzinnige inbreng valt er best iets van te maken. Het thema deepfake waarmee de film zich bezighoudt, is natuurlijk uitermate geschikt om spannende beelden en paranoïde toestanden op te roepen. Helaas bestaat The Takeover uit een clichématige opsomming van voorvallen die in vele andere films al te zien waren. Elke vorm van originaliteit ontbreekt. Noch de personages, noch het verhaal doen de wenkbrauwen in verbazing omhoog gaan. Voorspelbaarheid is troef.

Ook met de actie is het mager gesteld. De scènes met Holly die zich rennend door de stad beweegt en een paar confrontaties met haar belagers heeft, zijn niet spannend. De scènes waarin wordt gehackt laten de gebruikelijke getallenreeksen zien die in een schemerdonkere omgeving over het scherm flitsen. Niet opzienbarend en ook niet spannend. Andere actie is amper serieus te nemen omdat die verzuipt in matig acteerwerk en sneue dialogen. En dus is The Takeover de zoveelste vlakke thriller waarin een ten onrechte beschuldigde protagonist op eigen houtje de waarheid boven tafel moet zien te krijgen terwijl haar leven op het spel staat.

Gelukkig is het tempo van de film hoog. Op die manier wordt al te veel ergernis voorkomen en is verveling niet echt aan de orde. Het puntje van de stoel wordt echter nooit bereikt. The Takeover is een matige thriller met één lichtpuntje. Het lichtpuntje heet Holly Mae Brood. Veel meer valt er niet in te beleven.

avatar van mrklm

mrklm

Een politieonderzoek naar criminele invloed in het Rotterdamse technologiebedrijf Rotramax van Linde van Erp [Noortje Herlaar], richt zich op basis van een video op hacker Mel Bandison [Holly Mae Brood]. Om haar onschuld te bewijzen moet ze aantonen dat de video bewerkt is met deepfake-technologie, maar door haar pogingen om dat te doen moet ze zowel uit handen van rechercheur Dries Daoudi [Walid Benmbarek] als meesterschurk Rogers [Lawrence Sheldon] blijven. Rogers heeft een troef achter de hand en Mel zal de hulp nodig hebben van haar voormalige mentor [Frank Lammers], maar daarmee staat ze al geruime tijd niet meer op goede voet. Weisz speelt het sufferdje dat zich onbedoeld in een wespennest begeeft en Van de Mond is geen Jan de Bont, zo blijkt wel uit de finale. Een hint: zelfrijdende bussen.

En de poster lijkt nogal op die van The Fugitive.

avatar van tmj77

tmj77

Irritant slechte film. Alsof diverse scenarios uit andere films in een mixer zijn gegaan en dit eruit kwam. Belangrijkste tekst voor de acteurs is: "Fuck", afgewisseld met nog meer "Fuck!". Acteerniveau is van amateurkwaliteit en Frank Lammers past totaal niet in zijn rol.

avatar van Antoonius

Antoonius

Inderdaad is dit ver onder enige maat, niet realistisch, ongeloofwaardig, slecht script en baggeracteurs die de naam acteurs niet mogen dragen. Na half uur heb ik uit verveling maar dit commentaar geschreven, Netflix op zijn slechtst