• 10.531 nieuwsartikelen

Met onder meer: Toni Collette, Anna Faris en David Duchovny

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 24 november 2022

Plot The Estate

"Where there's a will there's a war."

De meedogenloze Savanna en haar schuldbewuste zus Macey zitten krap bij kas. Ze azen op het fortuin van hun doodzieke tante Hilda, een vrouw die iedereen binnen de familie haat. De zussen hopen dat hun vleierij Hilda zal aansporen om haar testament in hun voordeel aan te passen. Helaas zijn ze niet de enige sluwe bloedverwanten die uit zijn op een erfenis.

Social Media

Alle Media

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 24 november 2022 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Flauwe komedie met een flauw verhaal en flauwe karakters.

avatar van eempag

eempag

Erg grappige film met heerlijke zwarte humor.

Het is opvallend dat deze film niet hoog scoort terwijl hij toch alle ingrediënten van een goede comedy heeft.

Af en toe echt heb ik er echt om geschaterd en dat hoort zo bij een comedy.

Niet een hoge score en dat past aan de ene kant misschien wel bij komische films dat die minder scoren.

Aan de andere kant, als mensen als @jeroen1979 zo'n enorm laag cijfer geven, lijkt het of het de bedoeling was om het eindcijfer kunstmatig laag te krijgen en dat verdient deze film gewoon niet.

Ik ga dat niet over compenseren met 5 sterren en hou het gewoon op een dik verdiende 3,5.

scorsese

Aardige film over een paar neven en nichten die allemaal azen op de toekomstige erfenis van een familielid. Dik aangezette en lekker onsympathieke personages. Niet alles is even grappig, maar genoeg vermakelijke ontwikkelingen en situaties. Een leuke cast waarbij David Duchovny het grappigst uit de hoek weet te komen.

avatar van schumacher

schumacher

Onrealistische film maar goed, tis en blijft film.

Maar in real life gebeurt dit wel maar natuurlijk niet op zo'n zotte manier haha.

De film is maar zo zo, een paar goeie stuklen erin maar meer ook niet.

1 keer zien is genoeg.

avatar van Collins

Collins

Een stel familieleden wacht als een troep aasgieren op de dood van hun rijke tante terwijl ze hun best doen om in haar gunst te geraken teneinde aanspraak te maken op de erfenis. Het scenario biedt potentie voor gevatte zwartgallige humor. De film is bovendien een Britse productie en Britse humor ligt mij. De humor van de zelfspot, het absurde, het sarcastische, het excentrieke. Deze humor kom je in deze film niet tegen. In werkelijkheid barst de film van de kleuterhumor. Onderbroekenlol. Ik geef toe dat dit ook een vorm van humor is die je in Britse komedies tegenkomt, maar het is niet die typische humor waar ik op doel.

De film is ook erg rumoerig en rommelig. Vaak zijn dat middelen die een gebrek aan humor camoufleren. Hoe luider, hoe leuker. Dat credo gaat zeker op voor Anna Faris. Nu vind ik haar zelden leuk en zijn de verwachtingen in dat opzicht laag, maar de aanwezigheid van actrices als Kathleen Turner en Toni Collette zou toch voor een bepaalde standaard moeten staan. Turner speelt de giftige matriarch maar maakt van de rijke tante niet meer dan een vervelend typetje. Precies wat Toni Collette ook doet met haar personage. Wat een verspilling van talent.

The Estate is geen goede film. Om nu te zeggen dat de film daarom slecht is, gaat ook weer te ver. Niet alles aan de film is vervelend en teleurstellend. Het muzikale behang is erg ok en in sommige scènes popt het acteertalent even op en ontstaan flarden van venijnige humor die best grappig zijn. Het zijn flarden die prettig opvallen maar die helaas ook weer snel oplossen in de grote brij aan platte, flauwe en kinderlijke humor waaruit het grootste deel van de film bestaat.

avatar van LITTLEHOLLYWOOD

LITTLEHOLLYWOOD

Alle acteurs in deze film zaten blijkbaar in geldnood of waren lange tijd werkloos, daarom hapten ze toe om in dit gedrocht mee te spelen. Werkelijk beschamend filmke! Wat een goeie actrice als Toni Collette hier komt zoeken is mij een raadsel. En wat blijft er nog over van de eens zo innemende Kathleen Turner??? Overslaan is hier de boodschap.