• 8.521.676 stemmen

Met onder meer: Joey King, Veronica Ngo en Dominic Cooper

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot The Princess

"Bow to no one."

Er was eens een jonge prinses die zich meer op haar gemak voelde met een zwaard dan met een tiara. Als haar vader, de koning, de prinses beveelt om met een wrede prins te trouwen, weigert ze. Na het mislukte huwelijk probeert hij vervolgens de koning van de troon te stoten en ontvoert de prinses. De prins sluit haar op in het grote kasteel van haar vader. Om haar familie en het koninkrijk te redden, zal de prinses het heft in eigen handen moeten nemen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2038 berichten

jammer, bij de gevecht scene in de openingsscène bovenin de toren ik al zoiets van " het zal allemaal wel"
Perfecte sprongen, het grijpen en werpen van spulletjes, en dat zo de hele film lang...
( in mijn ogen is/word het dan meer een komedie )

Natuurlijk loopt het allemaal dan goed af.
het had wel iets minder perfect gemogen om het toch nog wat spannend te lijken.

avatar van schumacher

schumacher

Deel de mening hierboven.

avatar van Huggie1960

Huggie1960

Leuke film met een hoog tempo. Echte "girl power".

avatar van Drifter

Drifter

Doelgroep niet helemaal duidelijk voor mij. Niet voor te jong, waarschijnlijk vanaf een jaar of 12? Maar dan is het ook een geweldige actiefilm waar het geen man maar een vrouw is die de held is en alles overwint door slimheid en gevechtstechnieken. James Bond voor de jongens en the princess voor de meiden.

avatar van rep_robert

rep_robert

Had toch iets anders van deze film verwacht. Ondanks dat de film leuk is aangekleed vind ik dit soort knokfilms weinig interessant. Ik wil een leuk verhaal hebben om naar te kijken en wanneer ik 90 minuten lang naar geknok in een torentje van een paleis moet kijken haak ik al snel af, ondanks dat de film zelf weinig fout doet. maar dit is gewoon absoluut niks voor mij. Ik vraag me dan ook af op wie dit gericht is. Want gezien Joey King en Disney+ zou het een jong publiek moeten aanspreken, maar omdat weer een 20th Century Studios productie is zou je weer meer richting de volwassenen moeten gaan, maar voor die mensen is het wellicht net iets te kinderachtig.

Deze film zal ongetwijfeld dan ook tussen wal en schip vallen.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

King als Princess. De film heeft haar imago wat tegen. Een film met een prinses, internationaal verdeeld door Disney+. Maar het is al snel duidelijk dat Disney hier niet achter zit. Er zit in de eerste 5 minuten al meer bloed en geweld dan in de hele Hunger Games franchise. En dat is nog maar het begin. Want The Princess is vooral een aangename actiefilm. Op zich niet heel bijzonder, maar wel leuk en met een tempo dat hoog genoeg ligt. Joey King doet het best wel goed in deze prinses/Die Hard/John Wick film.

Helaas merk je ook wel dat deze film gemaakt is voor de streamingdienst en er dus minder aandacht is gegaan naar het echte filmmaken. Slechte CGI, povere cinematografie en standaard muziek. Jammer, want dit had wel leuk geweest in de handen van een betere regisseur met wat meer budget. Gelukkig doet het nog wel goed in wat het dan wel kan bieden, en dat is een aangename en stevige actiefilm.

avatar van filmkul

filmkul

Aparte matige actiefilm. Het verhaal stelt niet heel veel voor en dient als kapstok voor heel veel actie en knokwerk. De uitwerking is origineel door de setting. Maar dan heb je het ook wel gehad met de originaliteit, want dit is een recht toe recht aan knokfilm. Het begin gaat nog wel wel, maar al snel wordt het eentonig. Gelukkig is de speelduur kort waardoor de film nog net te pruimen is. Het acteerwerk is vlakjes en voor de doorgewinterde acteurs een verplicht tussendoortje. Visueel kan het er net mee door. The Raid in de middeleeuwen, maar dan een stuk minder. 2.0/2.5