• 10.555 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Robert N. Bradbury

Met onder meer: John Wayne, Barbara Sheldon en Lloyd Whitlock

Gesproken taal: Engels

Plot The Lucky Texan

"Action all the way, a hundred thrills in a fight for GOLD and a GIRL!"

Jerry Mason (Wayne), een jonge Texaan en Jake Benson (Hayes), een oude rancher gaan samen werken in een oude goudmijn, om daar hun geluk te beproeven.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Jerry Mason

Betty Benson

Jake 'Grandy' Benson

Al Miller (sheriff's son)

Banker Williams

Sheriff Miller

avatar van Barfly

Barfly

Éen van de betere John Wayne films in zijn Lone Star tijd.

Er zitten een paar leuke vondsten in deze film, zoals een achtervolging gezeten op een stok door een sluis. De ontknoping in de rechtbank is hilarisch dankzij Gabby Hayes verkleedt als vrouw.

avatar van wwelover

wwelover

Weer een leuke Lone Star film met de grote held John Wayne. Ontzettend voorspelbaar allemaal, maar toch erg vermakelijk. Erg leuke en goede actie scene's, zeker voor die tijd. Een vleugje humor, zeker op het einde. Leuk om eens te zien tussendoor.

avatar van Justinw

Justinw

Leukste 'Lone Star' tot nu toe.

Ten eerste was de cast erg goed. De samenwerking tussen Wayne en de 22 jaar oudere Hayes was erg goed. Volgens mij is dit de eerste 'Lone Star' waar Hayes in meespeelt. En vele meer zouden er volgen. De rest van de cast doet het ook prima.

Het verhaal is in tegenstelling tot veel andere 'Lone Stars' een erg leuk en goed verhaal. De film heeft een paar aardige stunts. met als hoogtepunt de stunt waar Wayne op een stok door een sluis heengaat, geweldig. Voor de rest was het hondje leuk. En de verkleedpartij van Hayes was ook humoristisch.

Daarmee is dit een zeer geslaagde productie. Die van mij 3 en een halve ster krijgt.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

Wederom een standaard western in de Lone Star Reeks. Het recept is me ondertussen al bekend: een paar bad guys waartegen John Wayne het opneemt, een paar achtervolgingen te paard, John Wayne die een vrouw vindt,... Al deze dingen zitten ook in The Lucky Texan. Het verhaal in deze film is nogal simplistisch en eenvoudig te volgen (nog een kenmerk van de Lone Star reeks), maar dat vind ik niet erg voor zo'n oudere western. Ik vond het een leuke film, die aangenaam om te volgen was.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Eén van de slechtste Wayne-westerns van Lone Star. Belachelijk slecht geacteerd over de hele breedte, een matig verhaal dat erg chaotisch is, de plot wordt soms letterlijk verteld door personages aan elkaar (dat is geen teken van goed tekstschrijven) en weinig bijzonder geschoten. Maar dit is ook één van de leukste, want ondanks dat alles vermaakt die wel met een goede tempo, af en toe leuke montage en gewoon ergens een fijn sfeertje. 2,5*.

avatar van weide

weide

Eén dezer dagen op ONS Nostalgienet.