• 8.603.075 stemmen

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Ledge

"Don't lose your grip."

Een klimavontuur op de rotsen tussen twee vriendinnen verandert in een angstaanjagende nachtmerrie. Nadat Kelly de moord op haar beste vriendin op camera heeft vastgelegd, wordt ze het doelwit van een hechte groep vrienden die niets uit de weg gaan om het bewijsmateriaal te vernietigen en iedereen die in hun weg staat uit de weg te ruimen. Wanhopig voor haar veiligheid begint ze aan een verraderlijke klim op een bergklif en haar overlevingsinstinct wordt op de proef gesteld wanneer ze in de val loopt met de moordenaars op slechts 20 meter afstand.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van XanderJ

XanderJ

Zeker niet slecht, en al helemaal niet als je je bedenkt dat het een Saban-Productie is.

Vooral het acteerwerk van Brittany Ashworth was me meegevallen.

Geen hoogvlieger, maar al helemaal niet slecht.

avatar van joolstein

joolstein

Een ietwat onsubtiele thriller die alle clichématige vakjes afvinkt. Idiote mannelijke jongvolwassen die een grote rots beklimmen om te proberen een vastberaden vrouw te vermoorden. Oftewel een paar vrouwelijke klimmers, Kelly en Sophie, komen vier ogenschijnlijk aardige jongens tegen tijdens het beklimmen van de Dolomieten, Italië. Uiteindelijk komt Kelly vast te zitten op een rotswand en worstelt om te overleven. Verder zijn er door de film heen veel afgezaagde romantische flashbacks naar haar klimtraining met haar overleden vriendje. Nog goofier werd het toen het meisje van dit vriendje via een Obi Wan-achtige stem instructies ontvangt hoe ze moet overleven. Het waarom iemand eerder haar spullen pakt om een berg te beklimmen dan domweg naar de politie te lopen ontging me maar goed ze moest natuurlijk op die bergwand belanden. De leider van de jongens is niet de beste acteur, hij levert irritant slecht acteerwerk. Maar eerlijk is eerlijk over het algemeen waren de gedeeltes op de berg niet slecht, , maar erg herkijkbaar is dit ook niet!

avatar van schumacher

schumacher

Mijn score toch wat hoger, heb me wel vermaakt met deze film.

Acteurs/actrices deden het goed al was de hoofdacteur wel de minste van allemaal maar wel het meeste geloofwaardig om de bad ass te spelen.

Vermakelijk filmpje.

avatar van filmkul

filmkul

Matige thriller. Het verhaal is het zwakste punt van de film. Dat rammelt aan alle kanten en is verre van geloofwaardig. De uitwerking is daarentegen voor een deel best goed gedaan. Het eerste deel is nog niet zo heel slecht. Zeker wanneer de hoofdrolspeelster de berg opklimt is de film soms adembenemend spannend en bij kijkers met hoogtevrees zal de maag een paar keer flink draaien. Helaas is het tweede deel van de film van een geheel andere niveau en ronduit slecht. Er is geen spanning meer en de ongeloofwaardigheden en onlogica halen de film helemaal onderuit. Het acteerwerk is wat vlak. Verder ziet de film er bij vlagen visueel mooi uit, maar veel scènes zijn behoorlijk nep. 2.5

avatar van mrkos

mrkos

The Ledge

Tja wat moet je hier nou van zeggen? Het was wel een vermakelijke film, alleen stoorde ik me aan die vriendengroep. Je hebt een psychopaat in je groep, maar niemand stopt hem echt, terwijl er zoveel mogelijkheden waren. Ze probeerden het wel, maar vooral nadat hij een moord had gepleegd, niet overtuigend genoeg. Hij slacht zijn vrienden 1 voor 1 af alsof het niks is en waarom? Omdat hij een vrouwenhater is en omdat het leven niet gaat hoe het zou moeten? Hoe hecht was de vriendengroep dan echt, hé? Brittany Ashworth acteerde naar mijn mening het beste. Een echte doorzetter en vechter.

Ik neigde naar 3 sterren, maar het worden er 2,5, omdat ik toch meer van de vriendengroep verwachte. Verder vond ik sommige shots in de film ook niet best, vooral wanneer het zich rond de berg af speelde.

avatar van wantrouwendburger

wantrouwendburger

Wanstaltige tiener pulp. Regelrechte afgang. Ongeloofwaardig flutverhaal wat ik 15 heb afgezet.

Niet aan beginnen mensen.

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 12 mei 2022 in de bioscoop (WW Entertainment)

avatar van lang pee

lang pee

Ongeloofwaardige tienerfilm van dertien in een dozijn, verveelde en ergerde mij vanaf de eerste minuut, kunnen ze nu echt niets origineler verzinnen? Het acteren is van hetzelfde niveau als in vele van die tienerfimpjes. Ik ga nu van het zonnetje genieten, met een lekker wijntje, is zeker zo spannend....

avatar van xxERWINxx

xxERWINxx

Vandaag bekeken, redelijk spannende film waarin 2 vriendinnen een berg willen beklimmen, maar 1 van de meiden al voor die tijd word 'vermoord'' door een groep toeristen (jongeren).

1 van de meiden heeft alles opgenomen op camera en daarom zitten de groep jongeren dus achter haar aan, een tocht voert door de bossen en omhoog de rots / klif op met de jongens achter haar aan....

Ik heb mij hiermee zeker vermaakt, je wilt toch weten hoe dit afloopt en hoe deze ervaren bergbeklimmer de jongens van zich weet af te schudden met daarbij spannende scenes hoog op de klif, ook het laatste eind (de ontknoping) was goed, daarna was hij vrij snel ook afgelopen, zo'n 82 minuten duurde deze film.

Al met al zeer vermakelijk en redelijk spannende film!

avatar van marsie

marsie

xxERWINxx schreef:

Al met al zeer vermakelijk en redelijk spannende film!

Waar heb je de film bekeken ?

avatar van macrobody

macrobody

Ik had het einde anders gemaakt: hij komt naar beneden en zij gaat op dat moment naar boven en hakt dan zijn touw door. Hij grijpt zich vast aan de richel en nu zijn de rollen omgedraaid. Kelly laat 'm daar achter en dan kan je mooi een tweede deel maken. Hij komt vrij na een aantal jaar gevangenis want hij wist het allemaal zo te verdraaien dat hij er niet bij was want uiteindelijk waren die beelden in de nacht niet voldoende. Dan gaat hij weer achter Kelly aan voor wraak maar nu ergens anders, hoge gebouwen of hijskranen of zo. Voor deze film zou ik wat meer shots gemaakt hebben die meer de indruk wekken dat ze heel hoog op de berg zaten. Niet de beste film maar ook niet de slechtste die is gemaakt in dit genre.

avatar van marsie

marsie

Het begin is redelijk spannend.

Acteerniveau is niet noemenswaardig.

Leuk om 1 keer gezien te hebben. De badass van de vriendengroep is een mispunt eerste klas.

Dat hij het loodje legt, zal niemand veel boeien