The Pope of Greenwich Village (1984)

Alternatieve titel: Village Dreams

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Stuart Rosenberg
met Mickey Rourke, Eric Roberts en Daryl Hannah

Charlie en zijn lastige neef Paulie besluiten om 150.000 dollar te stelen zodat ze op een paard kunnen wedden. Maar na de overval krijgen ze serieuze problemen met de lokale maffia baas en de corrupte New Yorkse politie afdeling.

Charlie they take my thumb.

Mr_White
Bijzonder aardige buddy film met Rourke en Roberts on top of their game. Hun relatie deed me een beetje denken aan Harvey Keitel en Robert DeNiro in Mean Streets. Beide ook ondergewaardeerde films.

aerts007
Hebben zo weinig mensen deze film gezien? Zonde.

avatar van Querelle
Goeie film inderdaad. Burt Young is erg sterk als plaatselijk gangster baasje.

avatar van 606
Zeer goede onbekende misdaad film
Met zeer sterke cast en verhaal.

4 sterren

wat een flauw filmpje! begon sterk, lekker NYC sfeertje, maar wat ik hoopte dat een subplotje zou zijn bleek het hoofdplot!
Leuk dat Phil Leotardo uit Sopranos de duimactie uitvoerd....
en de parkeerwachterscene met Paulie die wraakneemt op de weggesleepte auto is grappig....
jammer, zelfs met retalin op viel ik in slaap bij deze film!

hopelijk is Year of the dragon beter!

Daryl Hannah was ook niet bijster goed, sund....

Zenden ze nu regelmatig uit op MGM. Geen hoogvlieger maar wel leuk om eens gezien te hebben. Ook leuk om een vrij jonge Mickey Rourke, Eric Roberts en Daryl Hannah te zien.

Zo te zien hebben weinigen deze film gezien wat ik me wel kan voorstellen want ik had er ook nog nooit van gehoord.

avatar van goongumpa
Mooie, oprechte film over sympathieke Italiaanse boefjes en een uit de hand gelopen heist.
De krachten van deze film zitten in de uitstekende dialogen, sterk getypeerde personages, goed acteerwerk en schitterende wisselwerking tussen Rourke en Roberts. Dit duo was dit jaar ook te zien in The Expendables, maar daarin hadden ze geen gezamelijke scenes. Michael Cimino schijnt trouwens een aantal scenes geregisseerd te hebben.

avatar van freddy80016
een van mijn favoriete films...Rourke en Roberts zijn fantastisch...het is ook de acteurs hun lievelingsrol van al hun films...4 sterren

avatar van Bacchero
Leuke gangsterfilm. De karakters, de omgeving, conversaties,... zijn natuurlijk typisch film maffia stijl maar het verhaal zelf is vrij origineel en blijft boeien tot bijna op het einde... 'bijna tot op het einde'... ja het einde is voor mij toch een afknapper. Het lijkt wel alsof ze er snel een einde aan hebben gebreid, hun inspiratie was op. Echt wel spijtig want voor de rest was dit toch wel een zeer goede film met de toen jonge acteurs Roberts en Rourke die hun rol zeer goed spelen. Twee 'buddies' met Rourke als de rustige denker en Roberts als de hyperkinetische lefgozer.