• 8.345.928 stemmen

A Castle for Christmas (2021)

Avontuur / Komedie | 98 minuten

Genre: Avontuur / Komedie

Geregisseerd door: Mary Lambert

Met onder meer: Brooke Shields, Cary Elwes en Vanessa Grasse

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot A Castle for Christmas

"Come home to where your dreams began."

Als de Amerikaanse auteur Sophie tijdens de feestperiode naar Schotland vliegt, wordt ze verliefd op een kasteel. Ze wil niets liever dan het optrekje kopen, maar waar ze nog geen rekening mee heeft gehouden, is dat het kasteel een bijzonder eigenaardige eigenaar heeft. De stekelige Myles wil het adellijke huis niet verkopen aan een buitenlander, waardoor de twee tegen elkaar opbotsen. Aan Sophie dus de taak om toch een compromis te vinden.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van soom

soom

Jaa, dit is heeul leuk!
Ik houd wel van een beetje Cary Elwes, vooral als hij doet denken aan de rol van Westley. Wat hij dus doet. Brooke Shields is aardig okee. Met name de omgeving betovert hier het grootste deel.
Verder een paar snedige opmerkingen van Myles, een paar gouden momenten met de stralende Drew Barrymore, en men zit redelijk gebakken.
Al was het dan bij lange na niet zo magisch als bijvoorbeeld een Princess for Christmas. Iets in die setting pakte me net iets meer, en ik vond en vind dat gewoon een perfecte romantische film..
Maar dit is zeker niet slecht. Er moet/mag natuurlijk best verschil zitten in hoe een film beoordeeld word, en deze film legt het dan ook af tegen net wat betere films.

Als dat kan bestaan. Want wat is nou een goede film en wanneer niet?
Hm...

avatar van Drifter

Drifter

Op zich wel aardige film. Moest denken aan Notting Hill. Als je die leuk vind moet je deze zeker gaan zien.

avatar van clubsport

clubsport

op zich wel een aardige kerstfilm maar het verhaal is demate vergezocht dat je moeite krijgt om je in de karakters

te verplaatsen .

Pluspunt is dat de film het hart op de goede plaats heeft , minpunt dat de personages niet altijd even lekker uit de verf komen .

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Wat mij vooral opviel is dat Brooke Shields geen mooie oudere vrouw is geworden. Ze is 56 jaar maar ik vind haar er veel ouder uitzien.

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1928 berichten

De donkere dagen voor kerst zijn weer in aantocht. De temperatuur gaat naar beneden en overal komen er steeds meer lichtjes en dennenbomen. Een mooi en behaaglijk seizoen waarbij een mooie kerstfilm sfeer verhogend kan werken.

Ook dit jaar is het aanbod aan kerstfilms weer enorm maar voor mij sprong deze er als eerste uit. Kastelen, Schotland, mooie natuur, een leuke hond, degelijke acteurs en een scenario dat past bij de Kerstdagen.

Met een milde blik kan ik zeggen dat ik erg heb genoten van deze film. De decors waren prachtig. De kerstsfeer zit er voortdurend op en het verhaaltje was wel vertederend.

Als ik er met een objectieve kritische blik naar kijk dan valt er natuurlijk van alles op aan te merken maar als je bereid bent om je mee te laten voeren in een mooi kerstverhaal dat zit je bij deze goed.

De hoge beoordeling geef ik ook omdat er heel veel soortgenoten zijn die veel en veel slechter zijn. In zijn soort geeft deze film echter alles wat je ervan mag verwachten op een erg leuke manier.

Erg aangenaam en zeer de moeite waard met het oog op de Kerstdagen.

Nu te zien op Netflix.

avatar van blurp194

blurp194

Meh.

Dit is een goedkope en liefdeloos gemaakte productie, met een verhaal wat overloopt van de cliches en gedoe en waar kennelijk vergeten was om er een behoorlijk einde aan te maken - want dat lijkt echt op niets. Shields valt knetterhard door de mand met zeker in het begin een paar echt slechte scenes, Elwes blijft steken in een enorm fake Schots accent. Eigenlijk is de hond Hamish de enige die er wat van maakt.

Met afstand de slechtste kerstfilm die ik dit jaar zag, maar oh jee, het is nog niet eens December.

avatar van Bubblez

Bubblez

• 1907 stemmen

Niet de slechtste die ik ooit zag, maar ook zeker niet de beste. Het acteren van Shields vond ik tenenkrommend af en toe. Ik heb zo'n hekel aan geacteerde ongemakkelijkheid... en daar zitten er in dit soort kerstfilms genoeg van in.

Heel gemiddeld.

avatar van Davido

Davido

Sfeer en muziek erg goed. Verhaal is oké en kijkt lekker weg. Al met al leuke film

avatar van sanne12345

sanne12345

Ik krijg zeker wel zin om naar Schotland te gaan met deze film, maar dat is het weinige positieve aan de film.

Fijn dat ze voor een ouder stel gekozen hebben en ze hebben ook wel een goede klik.

Maar het verhaal is zo dun, dat ik na de inleiding en de afloop, niet echt een probleem heb gevonden wat ze moeten oplossen.

avatar van irem1978

irem1978

Myles is echt een eikel!

avatar van Mina2Movie

Mina2Movie

Ik heb genoten van deze verfilming van een cliché roman met droge Schotse humor. Brook vind ik authentiek acteren, de fase voorbij om iedereen maar te pleasen. Lekker luchtig en heel geschikt voor deze tijd van het jaar.

Soms ongemakkelijk, maar is dat niet altijd het geval bij nieuwe, onverwachtse ontmoetingen?

Laat maar komen de boodschap van hoop en geluk. Wel nodig in deze sombere tijden.

avatar van m1701

m1701

Heerlijke film....vooral Robin hood acteur deed het erg leuk. Fijne chemie ook samen. Zwijmelen goed weg

avatar van Passiebloempje

Passiebloempje

Onbestemde losse scenes, achter elkaar geplakt in een geestdodend script met een vage verhaallijn.

Brr.

En wat betreft de nodige chemie tussen de acteurs; nul.