• 8.603.446 stemmen

banner

Liefde zonder Grenzen (2021)

Romantiek / Komedie | 95 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Appie Boudellah en Aram van de Rest

Met onder meer: Yolanthe Cabau, Jim Bakkum en Abbey Hoes

IMDb beoordeling: 6,3 (204)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 14 oktober 2021

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Liefde zonder Grenzen

"“Liefde Zonder Grenzen” is a refreshing romantic comedy that celebrates love and life!"

'Liefde zonder Grenzen' volgt de liefdeslevens van de zussen Eva en Lieke, broer Maarten en vader Ferry. Al hun levens zijn totaal verschillend van elkaar en verlopen allesbehalve standaard. Zal de liefde ondanks alle vooroordelen uiteindelijk toch overwinnen?

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

kappeuter (crew films)

Na Just Say Yes (2021) is hier alweer de nieuwe film van Appie Boudellah en Aram van de Rest, wederom met Yolanthe Cabau en Jim Bakkum. Hoe krijgen ze het voor elkaar, wat een romcomfenomenen!

Vanaf 14 oktober in de bioscoop (Splendid Film)

The Oceanic Six

Potdomme, ze hebben met Yolanthe, Sjim en Abbey Hoes weer een paar charismatische acteerkanonnen te pakken zeg. Zal wel weer een krakertje worden.

En allemaal maar blijven jammeren dat de Nederlandse film zo weinig credits en waardering krijgt van het publiek.

Hoho, ik accepteer geen negatieve klanken over Abbey

Die kan echt helemaal niets behalve mooi doen.

Meer hoeft ook niet.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Het acteren is nog het minste probleem in dit soort films. Het is het scenario en de laffe uitwerking daarvan dat zo op de ergernisklieren gaat werken.

Meer hoeft ook niet.

In dat geval kan ze beter in ander soort films mee gaan spelen

avatar van eRCee

eRCee (moderator films)

Leuk om Jim Bakkum weer eens te zien.

avatar van THP

THP

Goh, een Nederlandse film met "liefde" in de titel. Creatief weer. Net als de cast...

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Romantische komedie is dit toch niet, dik aangezet melodrama met (in het begin) wat komische elementen. Jammer dat er zo beroerd geacteerd wordt, want ik hou wel van een lekker potje janken.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Niet spectaculair, maar juist Yolanthe vond ik samen met Soy Kroon het hart van de film vormen. En Edwin Jonker, ook een prima verrassing. Abbey Hoes blijft charmant, maar ze doet de laatste wel erg vaak hetzelfde. De film vermaakt en kijkt lekker weg maar het plot wordt voortgedreven door allerlei personages niet de waarheid zeggen en dat hangt voor mij te veel richting soap.

De ideeën en de creativiteit zijn er volgens mij wel degelijk, ik vond de film ook sympathiek. En juist daarom vond ik de lijn met Yolanthe en Soy zo leuk; zo'n vriendschap zie je niet vaak in dit soort romcoms.

Een aardig tussendoortje - niets meer maar zeker ook niets minder.

avatar van Drivebox

Drivebox

Zeer vermakelijke familiefilm, alles zit erin: drama, humor, romantiek etc. Cast prima gekozen, niks mis mee.

avatar van pierre18

pierre18

Deze viel me dan weer reuze mee, sterker nog het is een prima film. Allereerst hulde aan het geluid, alle gesproken teksten waren te verstaan. Ten tweede, er zitten bijzonder geslaagde grappen in. Storende elementen zitten er ook weer in en dan doel ik op het feit dat nu in bijna elke film een homostel moet zitten en dan nog praktiserend ook. Voor de goede orde, ik heb niets tegen homo's, maar het wordt zo langzamerhand wel een overkill. Het verhaal is voor 70% bekend, maar de overige 30% is wel leuk gevonden. Aan het eind is het lekker theatraal met de nadruk meer op de traan dan op de lach, maar uiteindelijk verlaat je wel tevreden de zaal uit.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

pierre18 schreef:

Maar als je niks tegen homo's hebt, wat is dan het probleem dat ze in een film zitten? En dan ook nog praktiserend? Wat bedoel je daarmee? Hoe ben je een stel zonder te praktiseren?

En in bijna elke film? Als ik de laatste 10 films kijk die jij hebt beoordeeld, is dit de enige met een homokoppel. Als ik bij mezelf kijk en filter op de laatste 50 films uit dit decennium (2020-2021) die ik heb gezien kan ik me maar bij 3 films een homokoppel herinneren.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik ben dan zo benieuwd wat pierre18 van praktiserende heterokoppels vindt.

avatar van pierre18

pierre18

Misschien had ik op 'in bijna elke film', moeten aanvullen met tv-series. Verder lijkt mij het begrip praktiserend duidelijk genoeg als je de film hebt gezien. Maar beste forumleden, ik wil het hier houden op de film, die ik niet verkeerd vond maar ga niet in op wat ik van praktiserende heterokoppels of homokoppels vind. Daarover kan ik mijn mening wel kwijt als ik dat zou willen op andere portalen, maar daar is moviemeter niet voor bedoeld.

avatar van wvernooij

wvernooij

Ik schijn een uitzondering te zijn, maar ik hou wel van dit soort films.

avatar van HungUp

HungUp

pierre18 schreef:

Moet je eens nagaan hoe het voor mij als homo is om iedere fucking film naar hetero’s te moeten kijken al m’n hele leven lang. Met je ‘ik heb niks tegen homo’s’ - nee zolang je het maar niet zie natuurlijk. Weet je hoe ze dat noemen? Homofoob, of je het nu leuk vindt of niet.

avatar van Fortune

Fortune

HungUp schreef:

Ik denk dat hij bedoeld dat het geforceerd erin voorkomt. Ik vind waarschijnlijk deze hele film geforceerd maar goed. Niemand heeft problemen met Will & Grace of met Call Me By Your Name bijvoorbeeld.

avatar van Waku

Waku

skinny_tie schreef:

Ja...vreselijk dat acteerwerk......niet om aan te gluren...

avatar van Waku

Waku

De nieuwsgierigheid won het helaas van het gezonde verstand en toch maar begonnen aan dit misbaksel.

Want ja, wat een gedrocht is deze" Liefde zonder grenzen".

Na het heerlijke " Alles op Tafel" had ik wel weer goede hoop in de Nederlandse film.

Maar dit is wel weer andere koek helaas.

De cast is om te janken. Goedkoop ( lees slecht) acteerwerk zet de romantische komedie gelijk al op achterstand. De tenenkrommende politiek correcte onderwerpen doen de rest om de film de vernieling in te helpen. Het zal wel noodzakelijk zijn geweest om de subsidie rond te krijgen.

Er is ruim aandacht voor een uit de kast komende Jim Bakkum en de multiculturele zogenaamde

(in) tolerantie. Dit allemaal uiteraard met een wijzende vinger en een bloed irritante knipoog. En of dit allemaal nog niet genoeg is brengen we er ook nog een vleugje kanker in. Want dat traant zo lekker weg. Totaal misplaatst zoals dit ook gebracht werd. Bah.

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Zet de Kleenex alvast maar klaar... en een emmer om in te kotsen. Want wat was dit me toch weer een gedrocht, helft doorgespoeld.

Het stompzinnige verhaaltje is niet meer dan een samenraapsel van televisieprogramma's als Uit de Kast, DNA Onbekend en Over mijn Lijk. Opgenomen in een of ander kakdorp met van die carrièremutsen die dingen zeggen als 'als ik ja zeg dan ga ik gewoon 2 keer zoveel verdienen'. Het acteerwerk is zo slecht dat het me geen reet kon schelen wat die mensen overkomt. Dialogen lijken wel uit een of ander boeketreeksromannetje afkomstig. Dit alles ondersteund door deprimerende Nederlandstalige grafmuziek.

Een eikel van een vader die walgelijke opmerkingen maakt tegen de Marokkaanse vriend van zijn dochter, maar ach stiekem ook wel een goeie vent... Heel ongemakkelijke scène trouwens aan die tafel.

En wat me ook opviel haha, bij een scène in het ziekenhuis wordt ervoor nog even de ingang van het ziekenhuis getoond, zodat de kijker weet: nu volgt er een scène in het ziekenhuis. Haha, als in een of andere soapserie, Medisch Centrum West of Dynasty of zo...

stinissen (crew films & series)

Hoho, ik accepteer geen negatieve klanken over Abbey

Echt een vreselijk mens, kijk die afl maar eens terug van de gevaarlijkste wegen op NPO. Werkelijk om te kotsen.

avatar van jordorientje

jordorientje

Typische Nederlandse film. Al kan ik het geen komedie noemen, aangezien 98% drama was.

Waar ik me erg aan stoorde, was dat ze Yolanthe hebben ingezet. Ik bedoel: oké misschien kan Hoes niet acteren, maar ze heeft in elk geval wel de theaterschool afgerond en musical lessen gevolgd. Net als Melissa Drost en de rest trouwens.

Maar Yolanthe? Zij is echt de meest nutteloze persoon op de wereld zonder enig talent en die totaal niet kan acteren, dus ik kan niet begrijpen dat ze zo’n wijf erin stoppen, en dan ook nog eens in de hoofdrol.

Misschien als ze iemand anders hadden gekozen, had ik nog iets kunnen meeleven met het personage, maar nu kon ik me er alleen maar aan irriteren. Zo slecht was het.

CLAIM €100 BONUS OP JE 1E STORTING Meld je aan