• 8.297.404 stemmen

banner

Liefde zonder Grenzen (2021)

Romantiek / Komedie | 95 minuten

Genre: Romantiek / Komedie

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Appie Boudellah en Aram van de Rest

Met onder meer: Yolanthe Cabau, Jim Bakkum en Abbey Hoes

IMDb beoordeling: 6,6 (68)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 14 oktober 2021

• Bioscoop Vanaf maandag 6 december in 7 bioscopen

Plot Liefde zonder Grenzen

'Liefde zonder Grenzen' volgt de liefdeslevens van de zussen Eva en Lieke, broer Maarten en vader Ferry. Al hun levens zijn totaal verschillend van elkaar en verlopen allesbehalve standaard. Zal de liefde ondanks alle vooroordelen uiteindelijk toch overwinnen?

kappeuter (crew films)

Na Just Say Yes (2021) is hier alweer de nieuwe film van Appie Boudellah en Aram van de Rest, wederom met Yolanthe Cabau en Jim Bakkum. Hoe krijgen ze het voor elkaar, wat een romcomfenomenen!

Vanaf 14 oktober in de bioscoop (Splendid Film)

Ajax&Litmanen1

Potdomme, ze hebben met Yolanthe, Sjim en Abbey Hoes weer een paar charismatische acteerkanonnen te pakken zeg. Zal wel weer een krakertje worden.

En allemaal maar blijven jammeren dat de Nederlandse film zo weinig credits en waardering krijgt van het publiek.

Hoho, ik accepteer geen negatieve klanken over Abbey

kos schreef:

Hoho, ik accepteer geen negatieve klanken over Abbey

Die kan echt helemaal niets behalve mooi doen.

Meer hoeft ook niet.

avatar van Graaf Machine

Graaf Machine

Het acteren is nog het minste probleem in dit soort films. Het is het scenario en de laffe uitwerking daarvan dat zo op de ergernisklieren gaat werken.

kos schreef:

Meer hoeft ook niet.

In dat geval kan ze beter in ander soort films mee gaan spelen

avatar van eRCee

eRCee (moderator nieuws)

Leuk om Jim Bakkum weer eens te zien.

avatar van THP

THP

Goh, een Nederlandse film met "liefde" in de titel. Creatief weer. Net als de cast...

avatar van skinny_tie

skinny_tie

Romantische komedie is dit toch niet, dik aangezet melodrama met (in het begin) wat komische elementen. Jammer dat er zo beroerd geacteerd wordt, want ik hou wel van een lekker potje janken.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Niet spectaculair, maar juist Yolanthe vond ik samen met Soy Kroon het hart van de film vormen. En Edwin Jonker, ook een prima verrassing. Abbey Hoes blijft charmant, maar ze doet de laatste wel erg vaak hetzelfde. De film vermaakt en kijkt lekker weg maar het plot wordt voortgedreven door allerlei personages niet de waarheid zeggen en dat hangt voor mij te veel richting soap.

De ideeën en de creativiteit zijn er volgens mij wel degelijk, ik vond de film ook sympathiek. En juist daarom vond ik de lijn met Yolanthe en Soy zo leuk; zo'n vriendschap zie je niet vaak in dit soort romcoms.

Een aardig tussendoortje - niets meer maar zeker ook niets minder.

avatar van Drivebox

Drivebox

Zeer vermakelijke familiefilm, alles zit erin: drama, humor, romantiek etc. Cast prima gekozen, niks mis mee.

avatar van pierre18

pierre18

Deze viel me dan weer reuze mee, sterker nog het is een prima film. Allereerst hulde aan het geluid, alle gesproken teksten waren te verstaan. Ten tweede, er zitten bijzonder geslaagde grappen in. Storende elementen zitten er ook weer in en dan doel ik op het feit dat nu in bijna elke film een homostel moet zitten en dan nog praktiserend ook. Voor de goede orde, ik heb niets tegen homo's, maar het wordt zo langzamerhand wel een overkill. Het verhaal is voor 70% bekend, maar de overige 30% is wel leuk gevonden. Aan het eind is het lekker theatraal met de nadruk meer op de traan dan op de lach, maar uiteindelijk verlaat je wel tevreden de zaal uit.

avatar van skinny_tie

skinny_tie

pierre18 schreef:

Maar als je niks tegen homo's hebt, wat is dan het probleem dat ze in een film zitten? En dan ook nog praktiserend? Wat bedoel je daarmee? Hoe ben je een stel zonder te praktiseren?

En in bijna elke film? Als ik de laatste 10 films kijk die jij hebt beoordeeld, is dit de enige met een homokoppel. Als ik bij mezelf kijk en filter op de laatste 50 films uit dit decennium (2020-2021) die ik heb gezien kan ik me maar bij 3 films een homokoppel herinneren.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Ik ben dan zo benieuwd wat pierre18 van praktiserende heterokoppels vindt.

avatar van pierre18

pierre18

Misschien had ik op 'in bijna elke film', moeten aanvullen met tv-series. Verder lijkt mij het begrip praktiserend duidelijk genoeg als je de film hebt gezien. Maar beste forumleden, ik wil het hier houden op de film, die ik niet verkeerd vond maar ga niet in op wat ik van praktiserende heterokoppels of homokoppels vind. Daarover kan ik mijn mening wel kwijt als ik dat zou willen op andere portalen, maar daar is moviemeter niet voor bedoeld.

avatar van wvernooij

wvernooij

Ik schijn een uitzondering te zijn, maar ik hou wel van dit soort films.

avatar van HungUp

HungUp

pierre18 schreef:

Moet je eens nagaan hoe het voor mij als homo is om iedere fucking film naar hetero’s te moeten kijken al m’n hele leven lang. Met je ‘ik heb niks tegen homo’s’ - nee zolang je het maar niet zie natuurlijk. Weet je hoe ze dat noemen? Homofoob, of je het nu leuk vindt of niet.

avatar van Fortune

Fortune

HungUp schreef:

Ik denk dat hij bedoeld dat het geforceerd erin voorkomt. Ik vind waarschijnlijk deze hele film geforceerd maar goed. Niemand heeft problemen met Will & Grace of met Call Me By Your Name bijvoorbeeld.