• 8.481.657 stemmen

The Souvenir: Part II (2021)

Drama | 106 minuten

Genre: Drama

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Joanna Hogg

Met onder meer: Honor Swinton Byrne, Richard Ayoade en Tilda Swinton

Releasedatum: 30 juni 2022

• Bioscoop Vanaf 27 juni in 15 bioscopen

Plot The Souvenir: Part II

De draad wordt opgepakt waar het vorige deel eindigde, na de dood van Anthony. Julie volgt les aan de filmacademie en zet een stap richting een professionele carrière achter de camera. Haar persoonlijke ervaringen poogt ze te verzoenen met haar creatieve impulsen. Tegelijkertijd staat er in de liefde weer iets op til.

imageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van mrklm

mrklm

De verschrikkelijke, pretentieuze en praatzieke film over filmstudent Julie [Honor Swinton Byrne] en haar poging om een film die zich afspeelt in Sunderland te maken, krijgt een vervolg dat meer van hetzelfde is en om onbegrijpelijke redenen in bepaalde kringen zeer hoge ogen scoort. Julie gebruikt de dood van haar geliefde Anthony voor haar afstudeerfilm, maar haar filmschool wijst haar scenario af wegens een gebrek aan visie en duidelijkheid. Daarom klopt ze aan bij haar ouders [Tilda Swinton, James Spencer Ashworth] om de financiering rond te krijgen. Helaas beginnen andere leden van de crew zich ook af te vragen wat Jullie nu precies wil bereiken. En wij als kijker vragen ons ook af: wat is het nut van dit eindeloze gelul?