ad

Met onder meer: Marco D'Amore, Maya Sansa en Silvio Muccino

Oorspronkelijke taal: Italiaans

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Security

Wanneer een lokaal tienermeisje seksueel wordt mishandeld en geslagen, ontstaat er een schokgolf die door de stad gaat. De schuld valt in eerste instantie op haar vader, een alcoholist en overduidelijke zondebok, maar niet voor lang. De aandacht gaat al snel uit naar de elite-enclave van Forte Dei Marmi.

imageimageimage

Walter Spezi

Colonnello Mori

avatar van mikey

mikey

Aan te raden om dit in het Italiaans te bekijken tenzij je dol bent op hilarische voice-overs (die de dito dialogen een extra schwung meegeven). Personages zijn van bordkarton. Hun motivaties, ook al zijn die nog zo klein, totaal onlogisch.

Het gaat over een fictieve badplaats ergens aan de bloemenriviera vlak bij de Alpen (?) waarin de security-gast toegang heeft tot alle camera's die (zelfs tot op het toilet) in en/of op de huizen van het dorp zijn geplaatst, maar wel in overleg met de bewoners (?). Ondanks dat houdt de elite zich alsnog bezig met zaken die het daglicht niet kunnen verdragen zoals de prille liefde tussen ouwe knakkers en lokale tienurrmeiden, buitenechtelijke seks en extreem conservatieve praatjes.

Het is een soort aanklacht tegen USA en zijn gated communities, security-fetisjisme, kapitaalroof van de elite, en angst voor arme mensen etc..

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

mikey schreef:

Badplaats is niet fictief, gewoon te vinden in Google Maps. Verder eens met je recensie. Bovendien is Marco D'Amore mijn favoriete Italiaanse acteur. Hij was meesterlijk in de serie Gomorra

avatar van AniSter

AniSter

Ik zou ook wel een kantoor aan het strand willen.

Deze film vond ik meer drama dan thriller. Interessant verhaal maar niet vernieuwend. Ik vond het plot boeiend en aangezien ik weinig Italiaanse films heb gezien moesten een paar dingetjes wennen, zoals de voor mij onbekende cast. Af en toe mooie plaatjes van de omgeving en vooral de scene met de hyena vond ik prima gemaakt. Onderhoudend en af en toe wat spanning; prima geamuseerd met deze film.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Ben nooit een grote fan geweest van de Italiaanse film, heb er dan ook de laatste jaren maar weinig van gezien. Met deze prent werd me weer eens duidelijk waarom, die Italiaanse drama he, wat een bak ellende in acteerwerk. Daarnaast behelst het slappe verhaal nogal veel dingen tegelijker tijd, helaas is de uitwerking van dat alles erg belabberd te noemen.

En ja, je verwacht een thriller vanaf het eerste moment, want het begin begon intrigerend. Maar dat valt al heel snel weg met al die randzaken en personage die je nu niet erg boeiend kunt noemen. En dan de verstandsverhoudingen tussen die personen juist nog minder. Nee het is een tergend langzaam stuk drama geworden.

Een paar bekende namen waarbij Maya Sansa mij over de streep trok. Vond en vind haar altijd erg leuk in de onderschatte prent In ascolto. Marco D'Amore valt mij aardig tegen daarentegen. Ach een tijdrovende klus is het gebleken, 118 is teveel van het “goede” in mijn geval. Totaal niet bijzonder, een absolute Netnietflix-je.