• 8.254.956 stemmen

Geregisseerd door: Martin Campbell

Met onder meer: Maggie Q, Michael Keaton en Samuel L. Jackson

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot The Protégé

"Wherever you run, the past follows..."

Anna, als kind gered door de legendarische huurmoordenaar Moody, is opgeleid tot 's werelds meest bekwame huurmoordenaar. Wanneer de man die haar alles geleerd heeft over vertrouwen en overleven op brute wijze vermoord wordt, zint ze op wraak. Dit brengt haar op het pad van een raadselachtige moordenaar die een bepaalde affectie voor Anna toont, resulterend in een dodelijke confrontatie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van DreamTech

DreamTech

Lekkere actie film, ook Michael Keaton weer in een goede rol !

avatar van Bostaf

Bostaf

Trailer ziet er aardig uit. Ik ga 'm kijken en oordeel later.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Film is best goed, met name Michael Keaton vond ik een leuke rol hebben.

Alleen het einde vond ik iets minder maar de aktie maakt een hoop goed. Samuel L. Jackson is weer goed zoals we van hem gewend zijn!

Wist ook niets van deze film af, ineens was deze er en dat was een leuke verassing

avatar van FlorisV

FlorisV

Meh. Er had veel meer ingezeten.

De film is in hetzelfde bedje ziek als veel andere actiefilms. Denk maar aan zoiets als John Wick, met zulke snelle actie dat je amper kunt volgen wat er gebeurt en waarbij elke spanning ontbeert. Maar dan minder actie.

Hoewel Protege wel meer verhaal probeert te vertellen. Maar bij elke kleine en grote twist wordt de film alleen maar ongeloofwaardiger, totdat er op den duur werkelijk geen bout meer van klopt. Het einde vond ik heel erg zwak ook. De motivaties van de karakters blijven ook slecht uitgewerkt.

Robert Patrick krijgt echt geen klap te doen. En Jackson kan de boel ook niet redden. Maggie Q heeft geen charisma. Michael Keaton mag nog wel lekker tekeer gaan maar is eigenlijk iets te oud.

avatar van boemboem27

boemboem27

erg goed en spannende film met toch wel een paar goede acteurs

uitstekend spelende Michael Keaton, Maggie Q en Samuel L. Jackson.

7.5 a 8 zeker waard, vandaar 3,5 ster

dik verdiend.

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Goed? Zeker niet. Voldoende? Op het randje. Vermakelijk was deze film in ieder geval en zelfs Jackson was redelijk te pruimen, want ditmaal géén persiflage van zichzelf.

avatar van Debo

Debo

Leuke actiefilm waarbij je niet hoeft na te denken. Het einde was afgeraffeld en dat is jammer. Had beter gekund.

avatar van joolstein

joolstein

Film met wat oudbakken ideeën. Een jong meisje wordt gered en groeit uit tot internationale huurmoordenaar. Zagen we dat niet al eerder in in de serie Nikita (2010-13)? Het kan dan ook bijna geen toeval zijn dat Maggie Q in deze film de hoofdrol speelt! Net zoals ik ook niet echt kan geloven dat de locatie van Vietnam, waar he meeste gefilmd is, geheel toevallig was! Hier voegde men nog een soort halfbakken romance alla "Mr. & Mrs. Smith' aan toe! Werkelijk seksuele spanning tussen Anna en Rembrandt? Oké het is misschien vleiend voor een 69-jarige man maar filmisch nogal ongeloofwaardig. Het flirterige geklets aan tafel in een restaurant, was zo'n beetje het meeste geforceerde en een echt dieptepunt! Gelukkig waren de filmmakers nog wel bedreven in cool, professioneel geweld. Maggie Q was aangenaam om te zien en deed haar vechtscènes zoals je van haar kan verwachten goed! Ondanks dus romantisch misplaats, hebben ze Keaton in ieder geval wel behoorlijk wat te doen gegeven in termen van actie. Samuel L. Jackson was oké met zijn gebruikelijke routine, maar Robert Patrick, als hoofdman van een motorbende, was helaas compleet verspild. Tja verdere lof gaat er naar regisseur Martin Campbell die zo goed mogelijk heeft geprobeerd om een ​​middelmatig script om te zetten in iets om naar te kijken.

avatar van Jynxter

Jynxter

Een standaard wraak filmpje maar met een bovengemiddelde cast. Helaas kunnen Keaton en Jackson ook niet verbloemen dat dit een erg magere poging is binnen het genre. Buiten de voor de hand liggende gebreken valt bij deze, niet bepaald gestroomlijnde, film vooral de montage in negatieve zin op. Alsof de editor hier en daar maar lukraak wat heeft lopen knippen.

Het enige dat echt strak en sterk is aan The Protégé, is het lichaam van Maggie Q.

avatar van schumacher

schumacher

Leuke & vermakelijke film maar helemaal op het einde verprutsten ze het voor mij, ik zou voor een andere einde hebben gekozen.

De meid mag er best zijn.

En Michael Keaton zie ik ook graag spelen, een topacteur die zowel aktie als komedoe en drama kan en de good guy and the bad guy kan spelen.

Dien kerel heeft zijn wapen naar haar hoofd gericht, is een professionel, als je beide opt zelfde moment de trekker overhaalt dan is die meid ook dood, kogel door het hoofd, niks meer en minder als dat. Jammer dat domme einde, bij mij zouden die gewoon samen zijn weggegaan met een goede wipbeurt haha en een pint bier erbij en ergens op een plaats met mooi weertje en dergelijke meer

avatar van Gerlof78

Gerlof78

Best wel een aardige actiefilm, verhaal is simpel maar dat is meestal bij dit soort films zo. De actie maakt het zeker wel goed, soms best wel over de top maar afijn. De cast met oa de mooie Maggie Q en oude rotten in het vak Samuel L. Jackson en Michael Keaton spelen leuk. Al met al een leuke 13 in dozijn film, die je vermaakt maar ook snel weer zal vergeten.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige actiefilm. Het verhaal is niet heel origineel en de uitwerking is ook niet echt vernieuwend. Maar desondanks ziet alles er wel gelikt uit. De vaart zit er ook goed in. Spanning en actie worden goed afgewisseld. De actiescenes zien er goed en verzorgd uit en zijn soms redelijk gewelddadig. De plottwist op het einde is niet heel verrassend. De acteurs zijn goed op dreef en zitten allen lekker in hun rol. Visueel ziet de film er verder prima uit. Niet origineel maar prima tussendoortje. 3.5

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Okay de acties waren prima, maar soms ging het veel te vlug, waardoor het lijkt of er is geknipt.

Maar amusementswaarde is zeker voldoende.

avatar van macrobody

macrobody

Toch nog iets positiefs voortgekomen uit de oorlog in Vietnam, namelijk Maggie Q. In ieder geval geschikt voor deze rol. Verder gewoon dik Hollywood. Leuk tijdverdrijf.

avatar van killyou007

killyou007

Flash backs..natuurlijk ze ziet wat er gebeurd is zonder er bij te zijn.

Langzame film en sexy is ze ook niet.

Ik ga kijken tot me bier op is haha

avatar van killyou007

killyou007

schumacher schreef:

De meid mag er best zijn.

Heb je geen smaak ofzo .ze ziet er niet uit.

avatar van Lebarron

Lebarron

The Protégé gaat over huurmoordenares Anna(Maggie Q). Ze is als kind gered door huurmoordenaar Moody (Samuel L. Jckson). Hij heeft haar opgeleidt tot één van de beste en één van de best betaalde assassins ter wereld. Wanneer Moody vermoord wordt zint ze op wraak en gaat op zoek naar de opdrachtgever. Maar dan kruist een mysterieuze man genaamd Rembrandt(Michael Keaton) haar pad.

De film was op zich prima want hij beschikt over een spannend verhaal, een uitstekende cast en qua actie zat het ook wel snor toch ontbrak er wat aan deze film, vaart. Ik had eerder al Kate(2021) gekeken, ook een film over een huurmoordenares. Die film was een rollercoasterride en deze had toch wel wat inkakmomenten vergeleken bij Kate.

Jammer want deze film heeft in principe alles om een betere film dan Kate te zijn en is dat misschien ook wel. Toch heb ik mij meer vermaakt met het kijken van Kate dan deze film. Misschien dat een tweede kijkbeurt beter bevalt.

The Protégé is zeker geen verkeerde film maar door de inzakmomenten was het lastig om mijn aandacht er volledig bij te houden, wat wel noodzakelijk is om het verhaal te volgen. Met 3* voldoende.

avatar van umbra

umbra

'Do you want to kill me or fuck me' Bekend dilemma

Lekkere actie, zoals ik ze zeer kan pruimen. Van begin tot eind, zeer vermakelijk en geen seconde verveling, paar boeiende koppen en fijne locatie.

avatar van davey400

davey400

Kan iemand deze film nog even een voldoende waardering geven?

Ik heb ooit afgesproken alleen films te kijken met een waardering van 3 of hoger.

Ik denk dat ik deze wel wil zien, maar hij zit op dit moment op 2,97, met 78 stemmen.

Ik heb uitgerekend dat 2x 3 sterren voldoende is voor een gemiddelde van 3,01...

(1x 3,5 zou als de afronding netjes is ook voldoende kunnen zijn, maar dat is wellicht teveel gevraagd.)

Bedankt vast; ik kijk er naar uit.

Edit: verkeerd zitten rekenen. Er is wel 4x een 3,5 nodig om op 3 te komen. Gaat hem niet worden.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

13 in een dozijn actiefilmpje, maar wel eentje met een goede cast en best lekkere actie. Je hoeft ook niet altijd biefstuk voorgeschoteld te krijgen, soms is een frietje ook lekker. Heb me er gewoon goed mee vermaakt, maar ben nu alweer vergeten wat ik heb gezien.

kappeuter (crew films)

Vanaf 1 oktober te zien op Prime Video.

scorsese

Aardige film over een vrouw die als kind gered is door een huurmoordenaar waarmee ze nu samenwerkt. Een actiefilm die gemakkelijk wegkijkt, maar nergens echt in weet uit te blinken. Het plot is niet bepaald boeiend, maar onderhoudend genoeg. De scenes tussen Maggie Q en Michael Keaton zijn wel vermakelijk.

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Kijkt lekker weg met een zak chips en wat te drinken. Goede actie, idem verhaal en goed geacteerd door Maggie en Michael

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Het zal best wel een aardig filmpje zijn om te kijken maar dat verhaal kennen we inmiddels wel, van een jong meisje dat word gered door een harde huurmoordenaar en haar dan opleid tot ook een moordmachine. Vooralsnog heb ik weinig zin om deze film te kijken. Misschien eens een keer als het toevallig zo uitkomt, maar voor nu spreekt het verhaal me totaal niet aan.

avatar van pietpuk

pietpuk

Rommelig verhaal dat als kapstok gebruikt wordt om wat willekeurige vechtscenes aan elkaar te hangen.