• 8.254.945 stemmen

Genre: Drama / Western

Geregisseerd door: Clint Eastwood

Met onder meer: Clint Eastwood, Dwight Yoakam en Eduardo Minett

Releasedatum: 28 oktober 2021

• Bioscoop Maandag 15 november in één bioscoop (Heerlen)

Plot Cry Macho

"A story of being lost... and found."

Miko is een voormalig rodeoster en paardenfokker die in 1978 van een ex-baas de opdracht krijgt om diens jonge zoon weg te halen bij zijn drankverslaafde moeder. Miko moet hiervoor naar Mexico afreizen en krijgt samen met het jochie de nodige tegenslagen te verduren. Ondertussen leert hij de jongen wat er voor nodig is om uit te groeien tot een goed persoon.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

avatar van Mega-Video

Mega-Video

Werkelijk een niet te pruimen, ik raad aan laatste kunstje van Clint, stuk broddelwerk , waar de stumperigheid vanaf druipt. Is er.dan niemand om deze man heen die durft te zeggen: Stop hiermee!

Film hangt van clichés aan elkaar. Heb ook het idee dat de beentjes van Clint zijn ego niet meer kunnen dragen. Ik kreeg echt bij bepaalde scènes de gedachte; 'Dead Man Walking'.

* Voor de moeite

kappeuter (crew films)

Eigenlijk een heel gemoedelijke film, die elementen uit eerdere Eastwood films samenbrengt.

Eenuitermate fragiel ogende Eastwood die het verloren joch op sleeptouw neemt, aanvankelijk met tegenzin, waarna alsnog een bijzondere band ontstaat. De door het leven geharde mentor en zijn jonge pupil; we hebben het allemaal al eens eerder gezien, maar toch vind ik het een aardige film.

Het is niet zo'n stoere Eastwood film als we van hem gewend zijn, maar gelukkig wel met de nukken van Eastwood en hier een daar een kwinkslag. Het is een vrij goeiige film, die soms zelfs neigt naar sentimentaliteit. De scènes met de hoteleigenaresse zijn zelfs aandoenlijk.

Eduardo Minett heeft nogal een dik accent, maar aangezien hij uit Mexico opgehaald wordt, zou het ook weer vreemd zijn als hij vlekkeloos Engels-Amerikaans spreekt. Geen grootse acteerprestatie, maar het is wel een sympathieke rol.

avatar van Thomas83

Thomas83

Vind het echt mooi hoor dat Eastwood op negentigjarige leeftijd nog gewoon de ene na de andere film uit weet te brengen, maar er zitten toch ook wel veel missers tussen. Dit is er ook weer eentje. De dialogen en het spel van de acteurs kunnen vaak echt niet. Daarnaast zit er geen enkele logica in het verhaal. De gehele film liep ik me ook af te vragen hoe oud Clint zijn personage precies hoorde te zijn.

Eastwood loopt en beweegt als een man van zijn leeftijd, maar in alles lijkt de rol meer geschreven voor iemand die toch flink wat  jonger is. Een vrouw van minstens dertig jaar jonger valt als een blok voor hem, hij wint een gevecht met een 13-jarige en kan een wild paard zomaar even temmen. Het heeft allemaal nogal een komisch effect. De avonturen van die incompetente gast die Mike en Rafo moet volgen zijn onbedoeld ook echt hilarisch.

Gek genoeg vond ik de film ondanks dit alles verre van onaangenaam. Het is eigenlijk ook wel eens prettig om eens een film te zien zonder serieuze spanning of een conflict, en dat gedeelte waarin Mike en Rafo een paar dagen in dat dorpje verblijven is echt hartverwarmend. Ik kan geen voldoende voor deze film geven, maar ook weer geen zware onvoldoende. 2.0* dan maar.

avatar van Waku

Waku

Genant en pijnlijk om Eastwood zo te zien afglijden.

Heb werkelijk met afgrijzen dit wan product gekeken.

Clint schuivelt gedurende film door het beeld met hier en daar brommend zijn typerende one liners.

Dit is nog wel te behappen.

Maar sommige scenes konden echt niet meer.

Dat werd echt lachwekkend.

Een wulpse sensuele vrouw die de bejaarde Miko in bed wil krijgen????....Hou eens op zeg.

En zo waren er wel meer tenenkrommende en ongeloofwaardige scenes.

Tel daar bij op de vreselijk slecht geacteerde tegenspelers zoals het mexicaanse jochie en je hebt ook nog eens een strontvervelende film.

Nee, zo wil je de flms van Clint Eastwood echt niet herinneren.