• 8.303.591 stemmen

Met onder meer: Jorge Lendeborg Jr., Debby Ryan en Lucy Fry

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Night Teeth

"Paint the town red."

Een jonge chauffeur rijdt twee knappe, jonge vrouwen rond naar allerlei verschillende feestjes. De twee vrouwen zijn echter niet wie ze beweren te zijn. Uiteindelijk zal de chauffeur voor zijn leven moeten vechten...

imageimageimageimageimageimageimageimage

kappeuter (crew films)

In 2021 te zien op Netflix.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1911 stemmen

Vrouwelijke versie van Collateral ?

Met deze regisseur aan het roer kan daar best wat aardigs uit komen.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit is misschien wel een heel leuk filmpje

avatar van derk89

derk89

Sydney Sweeney

avatar van princesspeach

princesspeach

Leuk verhaaltje , niet m’n genre maaaar leuk om een keer gezien te hebben maar een hoogvlieger is het zeker niet. Af en toe is het acteren matig vooral met de vechtscenes. Megan fox had een kleine onnodige rol

avatar van umbra

umbra

Die Zoe (Lucy Fry) en Eva (Sydney Sweeney) mogen mij ook eens bijten Best nog fijn en amusant vampierenfilmpje.

avatar van xaid

xaid

@umbra zeg dat wel

avatar van Drifter

Drifter

Zeer goed gecaste film, tussen de drie hoofdpersonen is de relatie heel goed in beeld gebracht en werkt het onderling ook heel goed.

Ik moet zeggen dat ik een zwak heb voor vampierfilms, dat scheelt een ster, maar binnen het genre is dit een topfilm. Niet alle neven-personages worden goed uitgewerkt of gevolgd, misschien had er iets meer op een beperkt aantal hoofdpersonen gericht kunnen worden. Aan de andere kant geeft dat meer gevoel aan de film.

Ik kijk de komende weken goed uit wanneer ik in het donker loop!!

avatar van Actarus

Actarus

• 1971 stemmen

derk89 schreef:

Sydney Sweeney

Zit zij erin??? Dan ga ik ZEKER kijken!

avatar van umbra

umbra

Actarus eigenlijk maar heel kort Maar die andere 2 vamps maken wel veel goed

avatar van SaintNick

SaintNick

Drifter schreef:

Ik kijk de komende weken goed uit wanneer ik in het donker loop!!

Ach, ik heb totaal geen enkele zwak voor vampierfilms, maar I suppose dat vampieren zijn gewoon een metafoor voor pedo's, verkrachters, seriemoordenaars en psychopaten. Geef mij maar gewoon die laatste.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 2041 berichten

Origineel kan je deze film niet noemen. De makers speelden schaamteloos leentjebuur bij Scott Pilgrim vs. the World, Scouts Guide to the Zombie Apocalypse, Zombieland en Mad Max . Alleen is deze film toch een pak minder goed dan alle voornoemde titels. Al snel gaat het de romantische tour op, wat ik niet zo apprecieer in het horrorgenre. De casting vond ik ook niet bepaald om over naar huis te schrijven. De meiden zagen er goed uit, maar dat lulletje rozenwater van een Victor als eindbaas, kom nou.

avatar van kinkymen

kinkymen

Een lekkere wegkijker en visueel mooi gemaakt. Verder 2 mooie meiden om na te kijken. Acteerwerk is af en toe matig en veel vampieren cliche's, maar was een lekker filmpje om even snel te kijken voordat op zaterdagavond de voetbal samenvattingen begonnen.

avatar van horizons

horizons

• 2040 stemmen

Zoals in de trailer al te zien: een collateral variant.

Amusement genoeg.

avatar van Noodless

Noodless

Visueel ziet de film er prima uit en ook qua sound zit het ook wel goed. Debby Ryan als Blaire en Lucy Fry als Zoe zijn twee leuke vrouwelijke vampieren die er echt zin in hebben en hun rol ook overtuigend weten te brengen. Maar ook Jorge Lendeborg Jr. als Benny is een leuk, verfrissend personage die zich staande weet te houden tussen beide dames. De rest van de cast stelt niet zoveel voor. Het verhaal is heel magertjes. Ook op gebied van gevechten en bloederige scènes weet de film geen indruk te maken. Redelijk tam qua uitvoering. 5/10

avatar van Corcicus

Corcicus

• 2041 berichten

Heb deze film kennelijk semi verward met de serie Daybreak die ik dezelfde dag zag Dit deel van de review slaat dus nergens op.

avatar van noahplantinga

noahplantinga

Best een prima filmpje, doet me heel ver weg een beetje denken aan John Wick

avatar van Shadowed

Shadowed

Heerlijk.

Vooral voor een Netflix-horrorfilm overstijgend aan de middelmaat. Met deze film kopt Adam Randall zijn tweede 4,0*-sterrenfilm in bij mij. I See You had het verloop en de sfeer in zijn voordeel destijds. Night Teeth heeft juist zijn stilering en cast in 't voordeel, die dit uitgekauwde concept zonder moeite naar een hoger niveau tillen.

Erg lekker ook om dit te mogen aanschouwen. Qua stijl helemaal mijn ding namelijk. Erg sterke cinematografie, vlotte kleurtjes en een camera die overtuigd. Alle scenes kenmerken zich in dezelfde stijl en laten deze ook niet meer schieten. Pakt tijdens een heleboel scenes geweldig uit, en hijst de film in een moderner sfeertje die het niet alleen unieker, maar ook vlotter maakt om uit te kijken.

Veel horror zal je hier niet tegenkomen, tenzij je al begint te huiveren bij het concept van vampiers. Night Teeth behoort meer tot de Fantasy/Thriller, zeker in de tweede helft beginnen de fantasierijke elementen hun intrede te doen. Dat is echter nooit storend, want Randall blijft de klus goed klaren door het tempo onder de controle te houden en de film niet in sneltreinmodus te gooien, waardoor het dezelfde intrigerende en rustige verloop blijft behouden.

Leuke personages verder. Niet origineel, maar sterk geacteerd. Zeker voor Ryan is dit zowat haar beste prestaties. Fry verrast ook compleet en Lendeborg Jr. voldoet aan de normen. Soms iets te onzeker, maar in het algemeen een trio dat de film goed weet te dragen. Kreeg het ook oprecht warm van die eerste kus tussen Ryan en Lendeborg Jr.

Het jammere is dat het geen sterk verhaal kent en een ietwat flauwe finale benadert. Actiescenes zijn niet top maar er zijn er ook niet veel van. Wie van een beetje aardige stilering houdt kan bij deze film z'n geluk niet op. Lekker intrigerend en sfeervol met uitstekende cinematografie en chemie. Vanuit de kant van Netflix absoluut het betere werk waar ze mee zijn gekomen. Heerlijk.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Ik was aangenaam verrast, het verhaal is wel simpel maar de karakters worden goed neergezet. In de intro wordt al meteen de uitleg gegeven van de situatie, wat ik wel jammer vond. Was leuker geweest als we tijdens het verhaal erachter zouden komen, maar goed. Megan Fox doet erin mee maar als je met je ogen knippert mis je haar aandeel, niet groot dus. Jorge Lendeborg Jr speelt Benny die wat sukkelig is, en niets weet van vampiers en het verbond wat ooit is gesloten tussen hen en de gewone mensen. Zijn broer Jay speelt daar wel een belangrijke rol in. Benny’s wereld veranderd dan ook drastisch als hij als chauffeur aan het werk gaat en 2 dames moet rondrijden door LA. De acties zijn leuk en soms grappig in beeld gebracht. Zoals ik al melden is het verhaal simpel en dus geen hoogvlieger. Aanrader? Jazeker, erg vermakelijk.

avatar van filmkul

filmkul

Aardige horrorfilm, hoewel horror hier wel wat misplaatst is. Het verhaal is wel het grootste minpunt van de film. Beetje een vreemde mix van Colletheral en Underworld. De uitwerking is best aardig. Fris, sexy, sfeervol, met daarbij wat spanning, romantiek en humor. Dus geen hele bloederige taferelen. De film is visueel mooi geschoten en ziet er gelikt uit met daarbij een aardige soundtrack. De acteurs doen het ook goed en er is een prima onderlinge chemie. Jammer van het slappe verhaal. 3.5

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Vierde film van Randall. In een jaar tijd al zijn films gezien en geen enkele viel tegen. Ook deze spande de kroon.

Wat is dit? Drive en Collateral ontmoeten vampieren? De hoofdrolspeler Benny valt ook echter iets meer te vergelijken met Jamie Foxx als Max dan de Driver. En nee, dan bedoel ik niet zijn huidskleur. Wat heeft deze film er nog meer van gemeen? Juist, de kleurrijke Skyline waar overduidelijk zowel het gegalm (Mann) als de zuurstokkleuren (Refn) zijn gebruikt.

Benny is een beetje een goedgelovige, soms sullige jongeman die van zijn broer een opdracht krijgt; hij moet de twee sexy jongedames Eva en Zoë vervoeren door de stad en van adres naar adres brengen voor allerlei afspraken. De twee meiden komen in het begin al snel provocerend over en al heel snel wordt duidelijk waar Benny mee te maken heeft en waar hij in verzeild is geraakt. Je kan wel raden hoe en wat.

Dat Randell creatief bezig is is hier al duidelijk en ook Night Teeth, overduidelijk zijn grootste productie, weet elke seconde te vermaken en laat ons op zijn eigen wijze een kijkje nemen in de vampierenwereld onder de beschaving. Het script is goed, het acteerwerk is degelijk en loopt als een trein, de shots zijn gelikt en ook is de soundtrack weer het visitekaartje. Het verhaal is een beetje een automatische piloot, maar dat maakt voor dit soort films eigenlijk al weinig meer uit.

En ja het einde... Er zal wel een deel 2 komen denk ik.

Goed.

avatar van Zandadder

Zandadder

Typische Netflix bagger

avatar van Waku

Waku

Wel vermakelijke vampierenfilm, al ben ik nooit echt liefhebber van dit genre.

De humor en horror zijn een geslaagde combinatie in deze "Night Teeth".

Maar eerlijk toegegeven was voor mij de heerlijke verschijning van Debby Ryan en Lucy Fry die mij de doorslag gaven voor een geslaagd filmpje. Die mogen mij ook best verslinden.

avatar van Rickyman

Rickyman

De film ziet er prachtig sfeervol gefilmd uit, een hoop bling bling en leuke vampiervrouwtjes inderdaad.

Het verhaaltje begon ook best leuk, maar al snel belanden we in een flauw en slaapverwekkend gebeuren.

avatar van schumacher

schumacher

Alweer een gedrocht.

Gewoon geene fut om der uitleg bij te geven.

Gewoon bweuke meuk.

avatar van cales77

cales77

• 2007 stemmen

Ik vond het een leuke sfeervolle film. Kijkend naar de beoordelingen hier sluit ik niet uit dat ik het in een andere stemming, setting, gemoedstoestand een slaapverwekkende productie zou vinden.

Voor nu was het leuk. En de 2 dames ook.

3.5

Typisch, moderne Netflix-film. Een etnisch diverse cast, 0 verhaal, 0 karaktergroei, een hiphopsoundtrack met dikke bass en je bent er. Als Twilight zelfs overtuigender is als vampierenfilm, dan weet je dat dit echt een waardeloze film is.

avatar van Collins

Collins

Een chauffeur en zijn twee vrouwelijke passagiers rijden in Los Angeles van de ene extravagante bijeenkomst naar de andere. Elke stop eindigt in bloedige actie. In beginsel best ok. Na verloop van tijd erg voorspelbaar. Aan de totstandkoming van Night Teeth is niet veel denkwerk vooraf gegaan. Night Teeth bestaat uit voorspelbare rechtlijnigheid en biedt daarom amper boeiend vertier.

De locaties zijn het aanzien waard. Het ene luxueuze onderkomen wordt afgewisseld met het andere. De geheime wereld der vampieren is elitair en de leden zijn rijk. De grote hoeveelheid locaties die wordt bezocht, verleent de film een bepaalde energie. De drie personages staan nooit stil. Ze zijn onderweg naar een locatie, doen hun bloedige ding en zijn weer op weg naar de volgende locatie. Die dynamiek is in eerste instantie ook zichtbaar in de actie. Die is stilistisch mooi maar ook erg herhalingsgevoelig en ontzettend braaf. En dat verveelt.

Het verhaal heeft in de dop wel iets te bieden, maar is slordig uitgewerkt. Een aantal vampierclans leeft in onenigheid. Tegen zijn wil wordt een taxichauffeur daarbij betrokken. Dwars door de onmin heen, zijn er ontmoetingen met een stel vampierjagers. Aan interessante ingrediënten is geen gebrek. Aan onderlinge samenhang wel. Men doet maar wat. Die instelling levert geen spannend geheel op.

De personages stellen teleur. Aan karakterbouw wordt niet gedaan. De personages zijn karikaturen en als zodanig niet interessant. De personages zijn gereduceerd tot een hoedanigheid. De één is kwaadaardig. Een ander is arrogant. Weer een ander is gewetenloos. Erg zwart-wit en erg saai. Net als het verhaal genereren de personages geen enkele spanning.

Night Teeth piekt met aardige (niet brute) actie en aardige locaties. Inhoudelijk is de film hol en vervelend.