ad

Met onder meer: Anthony Mackie, Damson Idris en Emily Beecham

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Outside the Wire

"Defiant by design."

Een drone piloot wordt naar een levensgevaarlijk militair gebied gestuurd. Samen met een officier heeft hij de taak om een massavernietigingswapen op te sporen. Er is haast bij, want ook rebellen willen het wapen in handen krijgen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Tarkus

Goede futuristische oorlogsprent; met veel actie en vuurgevechten.

Vond het scenario ook niet slecht al is het voor verbetering vatbaar.

Maar ik heb 2 uur geboeid zitten kijken en dat is toch de bedoeling van een film.

Vervelen doet hij geen moment.

avatar van Rubie2208

Rubie2208

Leuke actie film die mij wel heeft vermaakt. Verhaal is soms wat rommelig maar door het hoge tempo en de vele actie heb ik me niet verveeld .

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Kom kom, zo slecht was deze toch niet? Ik heb me kostelijk vermaakt met deze Netflix-blockbuster.

Er vallen echter wel enkele dingen op: De gekleurde hoofdpersonages waren overduidelijk een bewuste keuze geweest. Door de jaren heen zag je toch wel voornamelijk blanke Amerikaanse helden in dit soort films. Het acteerwerk lijkt daarmee ook sterker te zijn en het patriottisme heeft toch wel degelijk plaatsgemaakt voor een boodschap..

Verder speelt de film zich af in 2036, maar het oogt toch wel opvallend veel als een science fiction film die rond de eeuwwisseling is gemaakt; gezien de technologie.

Maar voor de rest was dit prima te vertoeven en een prima regiewerk van de Zweedse Hafström. We volgen een huurling Leo die een order heeft genegeerd en verantwoordelijk is voor de dood van twee jonge soldaten. In plaats van een opsluiting wordt hij naar Oekraïne verplaatst om daar door Harp gecoacht te worden. Harp schijnt al snel een kunstmatige ontwikkeling in een mensenlijf te zijn. Verrassend is ook meteen dat hij vrij sympathiek overkomt; gezien Leo's schuld. Leo wordt door hem meegevoerd naar oorlogsgebieden in dit Oost-Europese land. Wat gaan we dan krijgen?

Simpel: een aaneenschakeling aan moddervette knal en explosiepartijen, vette shootouts en met Gumps als kers op de taart. De futuristische wereld is, ondanks het niet echt meer van deze tijd lijkt te zijn, mooi opgebouwd. Voornamelijk de vluchtelingenkamp,dat weeshuis en de oorlogszones in de steden zijn mooie vondsten... maar echt vele miljoenen zijn er niet ingestoken.

En het einde was uiteindelijk logisch.

Maar desalniettemin was dit een zeer vermakelijke futuristische oorlogsfilm die de spot lijkt te drijven met het Amerikaanse patriottisme ipv het te verheerlijken. Er mogen veel en veel meer van dat soort films komen.

avatar van Mickey b

Mickey b

Visueel zag de actie er goed uit. Ook de robots kwamen goed over. Idee van film ok. Maar verder dan dit raak ik niet veel goeds kwijt. Film had mij niet mee en was een te lange zit. Mocht gerust de typische 1u40 duren. Voor popcorn-actie doordeweekse film is dit goed, maar geen Hollywoodblockbuster... Typische Netflix actie-B-film.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Eindelijk toch weer eens een productie van Netflix waar ik niet enorm teleurgesteld door ben. Oke, het verhaal mag dan niet erg bijzonder zijn, het keek allemaal wel aardig weg. Iets te lang dat wel maar ik heb er een tweedelige miniserie van gemaakt en dat werkte prima.

Het beste aan de prent is de regie, en ja de regisseur had eerder al menigmaal laten zien dat hij best een film mooi op beeldplaat kan zetten. Daarnaast weet hij de cast ook een goede prestatie neer te laten zetten. Een aardige soundtrack maakt het plaatje compleet.

Ach.... wil je actie voor een druilige dag en je hoofd niet al teveel gebruiken bij het kijken van een film? Nou dan ben je met Outside the wire op het goede adres beland. Het is niet hoogstaand maar voor een tv-film aardig goed vermaak. 3**, een 6,5/10.