• 13.093 nieuwsartikelen
  • 169.713 films
  • 11.134 series
  • 31.885 seizoenen
  • 630.552 acteurs
  • 196.374 gebruikers
  • 9.180.396 stemmen
Avatar
 
banner banner

Repas de Bébé (1895)

Documentaire | 1 minuten
2,07 30 stemmen

Genre: Documentaire

Speelduur: 1 minuten

Alternatieve titels: Déjeuner de Bébé / Baby's Lunch / Baby's Dinner / Feeding the Baby / Baby's Meal / Le Goûter de Bébé

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Louis Lumière

Met onder meer: Auguste Lumière, Mrs. Auguste Lumière en Andrée Lumière

IMDb beoordeling: 5,9 (3.643)

Gesproken taal:

  • On Demand:

  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot Repas de Bébé

Auguste en Marguerite Lumière zitten aan een tafel in hun tuin. Tussen hun in zit hun baby dochtertje Andrée. Terwijl Auguste de baby voedt met een lepel, schenkt Marguerite koffie in haar kopje. Auguste geeft de baby een biscuitje, waar de baby naar grijpt, maar niet eet. Auguste hervat het voeden van de baby met de lepel.

logo tmdbimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van stinissen

stinissen (crew films & series)

  • 22682 berichten
  • 74371 stemmen

avatar van Metalfist

Metalfist

  • 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Repas de Bébé was - net zoals een aantal andere kortfilms - onderdeel van de reeks die geprojecteerd werd op 28 december 1895 waarbij La Sortie des Usines Lumière naar het schijnt de eerste zou zijn. Le Repas de Bébé is een momentopname die menig gezin later opnieuw zou doen, namelijk het filmen van een leuk familiemoment. Louis filmt zijn broer Auguste terwijl die met zijn vrouw Marguerite hun baby Andrée eten geven. Niet zo symbolisch als de uittocht in de fabriek (met het openen van de deuren werd een hele wereld geopend), maar het blijft wel leuk om dit te zien. Ik vraag me dan altijd af of de Lumière ooit beseft zou hebben dat er 125 jaar later mensen moeite zouden doen om dit op te zoeken en te kijken.

3*


avatar van mister blonde

mister blonde

  • 12564 berichten
  • 5620 stemmen

Ik vind het extreem lage gemiddelde schandalig. Zal een dezer dagen proberen uit te leggen waarom ik dat vind.


avatar van neo

neo

  • 15411 berichten
  • 9727 stemmen

Zo extreem schandalig is het lage gemiddelde toch niet? Het is maar net hoe je er naar kijkt.

Ik geef bewust een bijna vernietigend cijfer omdat ik het als korte film weinig interessant is. Dat is voor mij altijd leidend, niet de historische waarde. Ook speelt mee dat ik kan vrijwel geen enkele korte film met zo'n lengte adequaat kan beoordelen. Ja. de gebroeders Lumière zijn grondleggers van de cinema, maar hun filmwerk is weinig aantrekkelijk in huidige tijden. Een droge registratie van het voeden van een kind is niet iets waar ik waarde aan hecht, wel enkel uit historisch perspectief. Georges Méliès zijn werk is niet helemaal vergelijkbaar met hun werk, maar in het vroege stadium van film, bieden zijn films, van 3 mnuten tot het 13 minuten durende Le Voyage dans la Lune, werkelijk duizelingwekkend mooie ervaringen die in schril contrast staan tot die 'droge registraties van Lumière . Het gaat echt om het scheiden van historische waarden en persoonlijke waarde. Echter, als ik de film nog steeds kan waarderen zie ik dit maar al te graag samengaan met enige historische waarde. Daarvan zijn werken van onder meer Méliès, maar ook vroege films van Fritz Lang, zeer sterke voorbeelden.