Skies above Hebron (2020)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Esther Hertog en Paul King
met Amer, Anas en Marwaan

De broers Amer en Anas houden duiven op hun dak in de Palestijnse oude stad Hebron. De vogels vliegen vrij rond, maar de broers worden continu in de gaten gehouden door Israëlische kolonisten en soldaten vanuit hun posten op de daken. De meer bedachtzame Marwaan woont tegenover een grote Israëlische nederzetting. Om thuis te komen moet hij dagelijks langs soldaten. Marwaan verzet zich tegen schendingen van mensenrechten in zijn buurt door conflicten te filmen. Lukt het de jongens om uit de problemen blijven?