• 8.255.632 stemmen

Oorsprong: Canada

Geregisseerd door: Neill Blomkamp

Met onder meer: Sigourney Weaver, Eugene Khumbanyiwa en Robert Hobbs

Plot Rakka

In een dystopische toekomst heeft een buitenaards ras de aarde gekoloniseerd. Dit buitenaardse ras experimenteert op de mensen en roeit ze tevens uit. Een groep mensen onder leiding van Jasper vecht terug tegen het buitenaardse ras. Ze ondervinden hier echter veel moeite mee.

imageimageimage

Social Media

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Neill Blomkamp ken ik vooral van District 9, die surrealistische alieninvasie die eigenlijk een metafoor was voor de Apartheid. Ook hier speelt hij met aliens die er erg krokodilachtig uitzien. De mensheid is aan hen onderworpen en het leven op aarde is volledig leeggezogen.

Fijne en knappe beelden van deze nieuwe apocalyptische wereld. Het plot gaat wat van de hak op de tak en is wat rommelig. Een echte lijn zit er niet in, maar daartegenover staat dat de beelden veel goedmaken.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Persoonlijk vind ik dit dan toch wel één van Blomkamps beste korte films.

avatar van filmkul

filmkul

Boeiende korte film die wel lastig te beoordelen is. Het verhaal lijkt onderdeel van een ander geheel. De uitwerking is erg goed. De apocalyptische wereld is erg fraai gefilmd en niet voor de tere zieltjes onder ons geschikt. Van begin tot eind spannend. 4.0