ad

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Ike Bertels

Oorspronkelijke taal: Afrikaans

Over Desert Paradise

In een desolaat en tot voor kort afgesloten diamantstadje in de Namibische woestijn wordt het harmonieuze en tevreden bestaan van de 9000 inwoners hevig opgeschud. De belangrijkste werkgever van deze oase, het diamantbedrijf, trekt zich terug omdat de diamantmijn uitgeput raakt. Normaliter neemt na exploitatie van een mijn de natuur het door de mens verlaten gebied opnieuw in bezit.

imageimageimage

Wordt in 2021 uitgebracht door Cinema Delicatessen.

avatar van De filosoof

De filosoof

Dit is weer zo’n documentaire waarin we praktisch geen informatie krijgen – ik zie er de laatste jaren veel of misschien is het een typisch Nederlandse school van documentairemaken? In de beschrijving bij deze documentaire zit zelfs meer informatie dan in de documentaire zelf zit. Bij Vitamine Cineville schrijven ze er nog bij: “Desert Paradise observeert en laat de bewoners en het adembenemende landschap hun eigen verhaal vertellen.”. Wel zo goedkoop natuurlijk want dan hoef je als documentairemaker zelf niets uit te zoeken. Gelukkig weten de bewoners wel gezellig te kletsen, zodat het net niet vervelend wordt.